... לזהות מורה רוחני
מואר? לזהות אדם מאושר, איך לזהות
הארה רוחנית? מהי
הארה רוחנית? איך להגיע
להארה רוחנית? הדרך
להארה רוחנית, להפוך מחויב לאפשרי, תורת ההיפוכים, גמישות מחשבתית איך אפשר לזהות מורה רוחני
מואר באמת? אליעד כהן מסביר את הנושא של זיהוי מורה רוחני
מואר באמצעות הבנת המושג
הארה רוחנית, ומדגיש שהדרך לזהות זאת קשורה ליכולת של האדם להפוך מחויב לאפשרי, ולהתייחס למציאות כמשחק גמיש לחלוטין. בהרצאה זו, אליעד מסביר באריכות את המהות של
הארה רוחנית ואת הדרך לזהותה, ונותן דוגמאות רבות והסברים מפורטים כדי לעזור להבין לעומק את הנושא. למה קשה לזהות אדם שהגיע
להארה רוחנית? אליעד מסביר שקשה מאוד לזהות אדם
מואר, משום שאדם שבאמת נמצא
בהארה רוחנית מתייחס למציאות בצורה שאינה מקובעת ואינה מחויבת. צדיק או אדם
מואר באמת, לפי ההסבר, אינו מזוהה על פי התנהגות חיצונית מסוימת. אם אדם באמת ייצמד אך ורק לאמת המוחלטת באופן מוחלט ומוחלט בלבד, הוא לא יוכל לפעול, כי פעולה בעולם מחייבת מידה של משחק ומידה של גמישות. לכן, אדם
מואר חייב להשתתף במשחק החיים במידה מסוימת של העמדת פנים או משחק, וזו הסיבה שקשה לזהות אותו לפי פעולותיו החיצוניות בלבד. מהי השיטה הוודאית לזיהוי
הארה רוחנית לפי אליעד? לפי אליעד, השיטה הטובה ביותר לזיהוי אדם
מואר היא לבדוק עד כמה הוא יכול לחשוב בו - זמנית על דבר והיפוכו. הוא מדגיש שהיכולת הזו, של לחשוב על ... כאפשריים בלבד. מי שלא יכול לעשות זאת, מי שלא מצליח לחשוב על ההיפך של הדברים שהוא מאמין בהם, מתייחס אל הדברים כאל אובייקטיביים ומחויבים, ולכן אינו נמצא
בהארה אמיתית. לדוגמה, אם מישהו אומר שהוא רוצה מאוד דבר מסוים, הדרך היחידה להוכיח שהוא לא מחויב לרצון ... לראות אם הוא מסוגל לרצות באותה מידה את ההפך הגמור של הדבר שהוא רוצה. כלומר, אדם שיכול בו - זמנית לרצות משהו וגם להיות שלם עם כך שההפך יקרה - הוא כנראה
מואר , או לפחות קרוב לכך. איך ניתן לבדוק את הגמישות המחשבתית של האדם? אליעד מציע לבדוק את הגמישות של ... מסוגל לעשות זאת מהר יותר, מדויק יותר וקל יותר, כך גדל הסיכוי שהוא באמת מתייחס למציאות בצורה גמישה ולא מחויבת, ומכאן שיש סיכוי גבוה יותר שהוא אכן הגיע
להארה רוחנית. לדבריו, אם אדם מתקשה להסביר או לחשוב על ההפכים של הדברים שהוא מאמין בהם, זה סימן ... מבחינתו. לעומת זאת, אדם שמצליח לתפוס את הרעיונות בצורה סובייקטיבית ולא אובייקטיבית, הוא ככל הנראה מתייחס לחיים כאל משחק גמיש ואפשרי, ולכן סביר שהוא
מואר יותר מאחרים. מהו ההבדל בין תפיסה מחויבת לתפיסה אפשרית של החיים? אליעד מסביר שתפיסה מחויבת של ... ולכן מסוגלת לקבל את כל האפשרויות באופן שווה. מי שרואה את המציאות כאפשרית בלבד מתייחס אליה כמו אל משחק שבו שום דבר אינו מוחלט ואינו סופי. ככל שאדם יותר
מואר, כך תפיסת המציאות שלו גמישה יותר והוא מסוגל לקבל כל מצב ולהתייחס אליו באופן שווה. תפיסה זו מתבטאת בכך שהוא יכול להבין ולראות את ההפכים של כל טענה, וכל רצון שיש לו אינו מוחלט, אלא אפשרות אחת מבין רבות. למה אי אפשר למדוד
הארה רוחנית רק לפי פעולות חיצוניות? אליעד מבהיר שלא ניתן למדוד
הארה רוחנית לפי ההתנהגות החיצונית של האדם, משום שהתנהגות חיצונית תמיד קשורה למשחק כלשהו בעולם. אדם
מואר, אם ירצה לפעול בעולם, חייב לשחק משחק מסוים - אפילו אם הוא מודע לכך שמדובר במשחק. לכן, המדידה האמיתית והפנימית של
הארה רוחנית קשורה אך ורק ליכולת התפיסה הגמישה שלו, ולא לפי איך שהוא פועל מבחוץ. לדוגמה, אם אדם ... את יכולתו להחליף עמדות בקלות ובטבעיות, להציג את ההפך של העמדה שלו, ובכך להבין שהוא אינו מחויב באמת למה שהוא מציג. איך אדם יכול לדעת על עצמו שהוא בדרך
להארה רוחנית? אליעד מציין כי אדם יכול לבדוק את עצמו ולראות אם הוא מתקדם לעבר
ההארה הרוחנית לפי אותה השיטה בדיוק. ככל שהוא מסוגל להפוך רעיונות, רצונות ותפיסות בקלות רבה יותר ... לסיכום, אליעד כהן מדגיש שהיכולת לתפוס את החיים כמשחק ולא כמחויבות, והיכולת להביא היפוכים לרעיונות ולרצונות, היא האינדיקציה הטובה ביותר לזיהוי מורה רוחני
מואר. איך לזהות אדם
מואר? מהי
הארה רוחנית? איך להגיע ל