אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הארה ✔פרדוקס שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה, חיפוש...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
42:56פרדוקס שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה, חיפוש רוחני
כיצד פרדוקס שכלי יכול להוביל לאין שכל?

אליעד כהן מציין כי ישנה דרך ספציפית שעל פיה אם אדם מצליח להוכיח בשכל שני דברים שסותרים זה את זה, הוא מגיע למצב של "אין שכל". כל ידיעה שאנו מחזיקים בה מבוססת על אכסיומות בסיסיות, ובחינה מעמיקה שלהן יכולה להוביל לפרדוקס שבו השכל עצמו לא מצליח לבחור צד אחד. פרדוקס זה מביא לתחושת "אין שכל", שהיא למעשה השגת אושר מוחלט, מעבר לשכל האנושי, שבו אין הבדל בין יש לאין.

האם קיימים דברים בשכל שאין להם היפוך?

אליעד מציין כי ישנם דברים בשכל אשר ניתן להפוך אותם, כמו למשל "אם אקרע את הנייר, הנייר ייקרע", שבו אפשר להעלות את האפשרות של "אולי אני אקרע את הנייר והנייר לא ייקרע". לעומת זאת, ישנם דברים בשכל שאין להם היפוך, כמו "אם זה פה, אז זה פה", שלא ניתן לדמיין אותם אחרת. כל מה שאנו יודעים מבוסס על אכסיומות מסוימות, והם מהוות את יסוד כל תפיסת העולם שלנו.

מהן האכסיומות היסודיות של השכל?

אליעד מסביר כי כל ההבנה שלנו, כמו הידיעה שהעולם קיים או התפיסה של "יש" מול "אין", מבוססת על אכסיומות בסיסיות. לרוב, איננו מטילים ספק בהן. אך אם אדם בודק את בסיסן לעומק, הוא יכול למצוא פרדוקסים שסותרים את עצמם. כאשר בודקים את כל מה שאנחנו יודעים, ניתן לראות כי ישנן הנחות יסוד שסותרות אחת את השנייה, וזה יכול להוביל למצב של חוסר שכל או שיבוש בהבנה.

האם אפשר להטיל ספק גם בחושים וברגשות?

אליעד מציין כי הוא עצמו הטיל ספק בהכל, אפילו בחוויות רגשיות כמו "אני אוהב" או "אני לא רוצה משהו", שהם פעמים רבות תחושות שהן יותר ודאיות בעינינו מאשר הדברים הגלויים כמו קיום קיר פיזי. הוא טוען שהחוויות הרגשיות הפנימיות, כמו תחושת הקיום העצמי, הן חוויות דומיננטיות שמנוגדות לחוויות החושים.

מהו הקשר בין החלל הפנוי לבין רעיון של שני הפכים בו - זמנית?

אליעד מתייחס לרעיון של "החלל הפנוי", שמוזכר על ידי רבי נחמן, שבו חייבים להודות בקיום בו - זמני של שני צדדים סותרים, כמו "יש" ו"אין". זהו פרדוקס שעל פי אליעד לא ניתן לפתור בעזרת השכל, משום שהוא דורש קבלה של שני עקרונות סותרים, מה שהשכל האנושי דוחה.

למה תהליך החיפוש הרוחני איננו קצר ופשוט?

אליעד מציין כי אם היה ניתן לגלות את הפרדוקס הזה בקלות, כולם היו מגיעים לאורח חיים של אחדות באופן מיידי, ובכך העולם היה מאבד את כל הנפרדות. מורכבות הדרך מאפשרת לאדם להמשיך לחוות את הנפרדות ולנהל את חייו, ורק מי שמתעקש ומוכן לוותר על ודאויות יגיע לעומק ההבנה שגורמת לו להגיע לאחדות.

האם אפשר להיות בטוח שאליעד חזר למציאות כרגיל?

אליעד מציג דוגמה היתולית בה הוא שואל אם יתכן שהוא רובוט או כפיל, והאם אליעד "המקורי" הלך לנצח. הוא מציין כי זהו פרדוקס נוסף שבו האדם יכול להחזיק בשתי נקודות מבט בו - זמנית, ולהיות משוכנע גם בקיום ההבדלים, וגם שאין בכלל הבדל.

למה פרדוקס עמוק כל כך סוגר את כל השאלות?

אליעד מסביר שפרדוקס אמיתי הוא כאשר מצליחים להוכיח בשכל שני טיעונים הפוכים, ששניהם נכונים באותה מידה. ברגע כזה, אין יותר מקום לשאלות קונקרטיות. כל דבר נשמט מהשכל, וזהו למעשה "סוף החיפוש" הרוחני.

איך שיטת אליעד שונה משיטות אחרות לחיפוש רוחני?

שיטות רוחניות אחרות מנסות לעקוף את השכל בדרכים עקיפות, כמו אמונה או תחושות פנימיות. לעומת זאת, אליעד מציע דרך שכלית, שבה השכל עצמו מכיל את הסתירה הפנימית ובכך משמש שער לחוויות רוחניות. הוא מדגיש שבסופו של דבר, כל אדם חייב לעבור את התהליך הזה בעצמו, ולא להסתפק בהבנה תיאורטית בלבד.

למה רבי נחמן נחשב לחוליה חשובה במסע הזה?

רבי נחמן היה המורה שאליעד פנה אליו, והוא נתן לו את הכיוון הראשוני. עם הזמן, אליעד גילה שהבנתו של רבי נחמן לא תמיד הספיקה לו, ומורו הכוונו לכיוונים שונים עד שהוא הגיע להבנה עצמית מלאה. אליעד מרגיש שזהו תפקידו לעזור לאחרים לעבור את הדרך, גם אם זה דורש לעיתים "הריסת" חוויות החיפוש שלהם.
כיצד יכול פרדוקס שכלי להוביל לאין שכל?

הנקודה המרכזית כאן היא הטענה שלאליעד שיש דרך ספציפית, לפיה אם אדם מצליח להוכיח בשכל שני דברים שסותרים זה את זה לחלוטין, הוא מגיע למצב של "אין שכל". אליעד מסביר שכל ידיעה שלנו מבוססת על אכסיומות בסיסיות, ואם נבדוק אותן לעומק נאתר פרדוקס אמיתי, שבו השכל עצמו אינו מסוגל לבחור צד אחד בלבד. זה מוביל למצב שבו נוצרת חוויה של "אין שכל", שהיא בעצם השגת אושר מוחלט מעל השכל האנושי, כאשר נוכחים שאין הבדל בין יש לאין.

האם קיימים דברים בשכל שאין להם היפוך?

אליעד מבדיל בין מצבים בשכל שיש להם היפוך אפשרי, כמו "אם אקרע את הנייר, הנייר ייקרע" (שאפשר לדמיין שהוא לא ייקרע), לבין דברים שהשכל אינו מצליח להיפוך אותם, למשל "אם זה פה, אז זה פה". ההסבר הוא שיש ידיעות בסיסיות ושורשיות שנראות לנו כבלתי הפיכות בשכל, ודווקא שם טמון הפרדוקס העמוק ביותר.

מדוע חשוב לזהות את האכסיומות היסודיות של השכל?

לדברי אליעד, כל ההבנה שלנו - החל מהכרה שהעולם קיים ועד לתפיסת "יש" מול "אין" - מבוססת על אכסיומות שמקובעות בתוכנו. אנו לרוב לא מטילים בהן ספק, אך מי שבאמת חוקר לעומק יגלה שעליהן נשענת כל המציאות הנתפסת. אם מניחים את כל הידיעות על השולחן ובודקים את בסיסן, מוצאים שיש לפחות שתי הנחות יסוד סותרות שהשכל דבק בהן בו - זמנית.

האם אפשר להטיל ספק גם בחושים וברגשות?

אליעד מספר שכאשר הוא הטיל ספק מוחלט בכל, הוא אף לא היה בטוח שיתנגד לשוד, כי אם מפקפקים באמת בכל מה שנראה סביר - גם החושים עצמם אינם חסינים. אולם יש דרגה עמוקה יותר של וודאות פנימית, כמו תחושות רגשיות ותחושת הקיום העצמית. הוא מסביר שתחושה של "אני אוהב" או "אני לא רוצה משהו" לפעמים נתפסת כבעלת ודאות עמוקה יותר מאשר העובדה שיש פה קיר פיזי. מי שרוצה להבין את הנושא של הארה רוחנית ומודעות עצמית עד סופה, מוטב שיבחן את כל שכבות החוויה שלו, כולל חוויות רגשיות ואפילו את התחושה הבסיסית של "אני קיים".

כיצד קשור החלל הפנוי לרעיון של שני הפכים בו - זמנית?

רבי נחמן דיבר על "החלל הפנוי" בתור המקום שבו מוכרחים לומר שני הפכים: יש ואין. אליעד מסביר שזהו פרדוקס עליון שאי אפשר לפתור אותו בשכל, כיוון שהוא מכריח אותנו להודות בקיום בו - זמני של שני צדדים סותרים, דבר שהלוגיקה הבסיסית דוחה לחלוטין. כך בעצם רואים את מגבלת חוקי הלוגיקה ואת קצה השכל האנושי, ושם מתגלה מה שאליעד מכנה "אין שכל".

מדוע תהליך החיפוש הרוחני אינו קצר ופשוט?

אליעד טוען שאם היה קל לגלות את הפרדוקס הזה, כולם היו מגיעים מיידית לסוף החיפוש הרוחני, וכך לא היתה נשארת נפרדות בעולם. בפועל, מורכבות הדרך מאפשרת לאדם להמשיך "לשחק" בתוך המציאות - לחוות את הנפרדות ולנהל את חייו. רק מי שמתעקש ומוכן לוותר אפילו על ודאויות כמו החושים והרגשות, יגיע לעומק ההבנה שיש פרדוקס ממשי, ושם יושג מה שנקרא "האחדות" או השגת אלוהות מעל השכל.

האם אפשר להיות בטוח שאליעד חזר למציאות כרגיל?

אליעד מעלה דוגמה היתולית: אולי הוא רובוט או כפיל, ואולי אליעד "המקורי" הלך לבלי שוב. הוא מציג זאת כדוגמה לתפיסה של "יש הבדל" ו"אין הבדל" גם יחד - מי שהגיע לסתירה הסופית בשכל יכול להחזיק בו - זמנית בשתי נקודות מבט: גם רואה את ההבדלים בעולם וגם אינו מבחין ביניהם כלל.

מדוע פרדוקס עמוק כל כך סוגר את כל השאלות?

פרדוקס אמיתי פירושו שמצליחים להוכיח בשכל שני טיעונים הפוכים לגמרי, באופן ששניהם נכונים באותה רמה. האלמנט הזה יוצר חוויה של "סוף החיפוש", כי באותו רגע כבר אין אפשרות לשאול שאלה קונקרטית - הכל נשמט מהשכל. אליעד מדמה זאת למצב שבו "יורדים לך את הראש" או "יורים לך בראש", כלומר, אין יותר יכולת להמשיך לשאול מנקודת המבט הרגילה.

כיצד שיטת אליעד שונה משיטות אחרות לחיפוש רוחני?

לדבריו, רוב השיטות מנסות לעקוף את השכל דרך שיטות עקיפות של אמונה או תחושה. אליעד מציע דרך שכלית דווקא - להגיע לעומק ההיגיון כדי לראות כיצד הוא עצמו מכיל סתירה פנימית. כך השכל, במקום להישאר חוסם, הופך לשער שממנו חווים הארה רוחנית. הוא מוסיף שבסופו של דבר כל אדם צריך לעבור את התהליך בעצמו. גם אם נותנים לו כיוון (כמו שרבי נחמן כיוון את אליעד), עדיין נדרשת חקירה אישית ושכנוע מלא מבפנים, בלי להסתפק בהבנה תיאורטית בלבד.

מדוע רבי נחמן נחשב לחוליה חשובה במסע הזה?

אליעד מסביר שרבי נחמן הוא שהיה "השען" שכיוון אותו לכיוון הספציפי הזה, ובמהלך הדרך היו גם אי - הבנות ופרשנויות. רק לאחר המשך חיפוש עמוק הצליח אליעד להבין את הדברים באופן המוחלט שרצה. כיום הוא מרגיש שמחובתו לסייע לאחרים, גם אם על ידי "הריסת" החיפוש שלהם, כי מתן כיוון ברור מצמצם להם אולי את הדרך, אבל בסופו של דבר מוביל אותם ביתר דיוק למצוא בעצמם את הפרדוקס ואת ההבנה שיכולה לספק אותם באמת.
אליעד: אני טוען דבר כזה, שיש לי דרך מאוד ספציפית, שאם תעשה אותה פעם אחת, והצלחת לעשות את זה, סיימת את החיפוש.

להוכיח שני דברים מחויבים, מצד השכל, שסותרים זה את זה, להוכיח אותם בשכל. אם הצלחת לעשות זאת סיימת את החיפוש, הגעת לאין שכל.

בשכל יש דברים שיש להם היפוך ויש דברים שאין להם היפוך.

למשל היפוך - אם אני אקרע את הנייר, הנייר יקרע. ההיפוך הוא שאולי אני אקרע את הנייר והנייר לא יקרע? זה לא מצד עצמו, אקרע את הנייר והנייר יקרע זה שני דברים שונים.

יש דברים בשכל שאין להם היפוך, למשל, אם זה פה אז זה פה. אם זה רק פה זה לא שם.

אני טוען שכול מה שאתה יודע מבוסס על אכסיומות ספציפיות. כל התפיסה שלך שאתה מבדיל בין יש לאין מבוססת על אכסיומות בסיסיות. ואני טוען שאתה צריך לברר מה הם האכסיומות הבסיסיות האלה.

מה זה אכסיומה בסיסית? שיש משהו שאתה לא יכול לחשוב אחרת ממנו, שאתה לא יכול לתפוס אחרת בשכל.

אם תפרוס על השולחן את כל הדברים שאתה הכי בטוח בהם, תראה שיש דברים שסותרים אחד את השני, ואז בעצם תשתגע ותגיע לאין שכל.

תקח את כל מה שאתה יודע, ותבדוק על מה זה מבוסס, ברצינות, בזמן אמת, כל מה שאתה יודע אתה רואה, ואז אתה רואה שזה מבוסס על משהו בסיסי, תנסה להגיע למצב שהשכל שלך לא יכול לחשוב אחרת ממנו, ואם תפענח את המנגנון של עצמך, אתה תמצא שיש שני דברים הפוכים שהשכל שלך לא יכול לחשוב אחרת.

כול מה שאני מסביר נשאר בגדר פילוסופיה. אתה צריך לראות את זה בעין שלך. שאתה תחפש. אני אומר לך היכן לחפש, אבל אתה צריך למצוא.

אני מסביר שוב, כל מה שהאדם יודע מבוסס על תשתית מסויימת, למשל שהעולם קיים, כי אם לא הייתי יודע שהעולם קיים לא הייתי יודע שיש בית.

יש דברים בסיסיים שאתה לא מטיל בהם ספק אף פעם. כמו שהעולם קיים.

שאלה: למשל היש והאין.

אליעד: עזוב אותך מיש ואין, האם כשאתה הולך ברחוב ואבן מתעופפת, האם אתה באמת זוכר שהבעיה היא בהפרדה בין היש לאין? האם אתה מטיל ספק באבן? אפילו בחושים אתה לא מטיל ספק. דבר מתוכך, מה באמת אתה מרגיש.

אני למשל, כאשר חיפשתי את עצמי, ואם היו באים לשדוד אותי, לא בטוח שהייתי מתנגד. כשהטלתי ספק, הטלתי ספק בהכל. אם אתה רוצה מוחלט זה עד הסוף.

אחרי שהטלתי ספק בחושים, הבנתי שלהטיל ספק בחושים זוהי בעיה קטנה, יש דברים שאתה בטוח בהם גם בלי חושים, כמו תחושות, למשל כשאתה אוהב מישהו.

למשל אתה מרגיש שאתה לא רוצה את זה, זוהי תחושה, ותחושת הקיום יותר עמוקה, זוהי התחושה הכי דומיננטית, כי היא אתה, אתה התחושה עצמה.

אחרי חמשת החושים, יש חוויות פנימיות, חוויות ריגשיות כמו אוהב ולא אוהב שזה יותר וודאי מזה שיש קיר או אין קיר. ולמשל אם יש קיר אני לא בטוח, אך אם אני לא רוצה משהו זה יותר וודאי.

בכל מקרה קח את כל מה שאתה יודע, ותראה על מה הוא מבוסס, ואז תגיע לשני דברים שסותרים זה את זה. תראה שהדברים שאתה הכי בטוח בהם יש בתוכם פרדוקס. ואז אם תראה את זה תגיע לאין שכל.

אם אתה חוקר אתה מגיע להבנה שאתה בטוח במוח שלך בשני דברים שסותרים זה את זה, בו זמנית. אתה רק לא חושב על זה, אבל אם תבדוק מה יש בתוכך, תגלה שיש בתוכך שני דברים שסותרים אחד את השני, על כל דבר.

אני גם טוען שזה אחד ההבדלים ביני לבין שאר השיטות. בשאר השיטות מנסים להוציא אותך מהשכל בדרך עקיפה, אני מדבר על משהו שהשכל שלך יהיה משוכנע באין שכל. זאת אומרת שמהשכל עצמו יהיה לך מסלולו החוצה. מכל סיטואציה, ברגע שאתה רוצה, אתה מעמיק את עצמך ואתה בחוץ.

אני טוען שזאת עובדה, שאתה כרגע משוכנע בשני דברים הפוכים, ואם תחקור אתה תראה שככה זה.

רבי נחמן אמר, דע, תדע לך שככה זה, בדוק ותראה.

אם תתבונן תבין שני דברים הפוכים.

רבי נחמן אמר, זה הסוד של החלל הפנוי, שהוא נגד השכל, כי מוכרחים לאמר בו שני הפכים, מוכרחים לאמר שזה יש ומוכרחים לאמר שזה אין, וזה לא הגיוני, ואין תשובה, ולא תמצא תשובה, ואם תבין את זה וכו' וכו' וכו'.

זוהי לא הוכחה לוגית, אין נוסחה, כשתבונן ותראה במו עיניך שני דברים הפוכים. ואז תכנע ותבין שזאת האמת - אחד. אתה תבין שההיגיון הוא לא הגיוני.

שאלה: למה צריך לעבור כברת דרך כל כך ארוכה?

אליעד: לא צריך, תשאר היכן שאתה, הכל כבר מושלם. אם תשאל למה זה לא יותר קצר? אם אדם היה מבין את זה בצ'יק, זאת היתה בעיה, כי אז כולם בשנייה אחת היו בורחים מהמציאות. ואז לא יהיה עולם.

שאלה: אבל אתה עדיין עושה.

אליעד: מה אתה יודע? אם כולם יהיו כמוני, יהיו פחות מריבות, רק מריבות יותר רציניות.

יש יתרון בזה שכול כך קשה להבין את זה. ראשית אחרי שמבינים את זה, נראה שזה מה זה פשוט. אבל היתרון הוא שזה נותן לנו מרחב למשחק, לתודעה יש הרבה אפשרויות לשחק בגלל שהסוף רחוק, יש יותר מקום לנפרדות.

שאלה: אתה לגמרי נמחק?

אליעד: מה אתה יודע? ואם אגיד לך שאתה מדבר עם רובוט עכשיו. למה אתה בטוח שאני חזרתי, אני אף פעם לא חזרתי. אליעד שהיה בתוכי הלך ואיננו, עכשיו אתה מדבר עם הכפיל שלו. אתה מדבר עם רובוט.

בסוף אתה גם בטוח שזה שונה מזה, וגם בטוח שהם אחד, זה גם וגם. אתה גם בטוח שיש, גם בטוח שאין, וגם בטוח שהם אחד.

אני גם בטוח שאני מבדיל בין פה לשם, ואני גם בטוח שאין הבדל בין פה לשם, ואני גם בטוח שאין הבדל בין שני אלו.

שאלה: למה שני הניגודים האלו מביאים לסוף החיפוש?

אליעד: אתה לא חוויית פרדוקסים עמוקים. בסוף זה מתנקז לשניים. או שאלות שבאות מהחלל הפנוי, או שאלות שלא באות מהחלל הפנוי. לפעמים יש פרדוקסים שזה רק נראה לך פרדוקס, ויש פרדוקס שהוא ביטוי של הפרדוקס הראשון.

פרדוקס זה שאתה מוכיח שני דברים סותרים, שלא יכולים להיות בו זמנית.

זה סוף החיפוש, כי ברגע שתצליח לראות את זה, תראה שמהזווית הזאת אתה לא יכול יותר לשאול כלום.

שוב, מהזווית של השכל, אף פעם אין תשובה מוחלטת, ולא רק זה שאתה מגיע לכזאת שאלה שאתה לא יודע מי אתה.

מה שקשה לך להבין, שאני מדבר על המצב הזה באופן פוזיטיבי, אני אומר לך שבסוף תבין שאין שום שאלה, אני מגדיר לך את זה. אבל זה לא זה, בסוף אתה מגיע למצב מסויים שאתה לא יכול לשאול. זה כמו שאני מוריד לך את הראש, זה כמו שאתה יורה לעצמך כדור בראש, אתה לא יכול לעשות כלום.

שאלה: למה אתה אומר לי מה יהיה בסוף?

אליעד: אותי לדוגמה כיוונו להרבה מקומות אחרים, אבל גיליתי שזה לא זה, כי זה לא סיפק אותי. אתה תגיע לסוף, כאשר תהיה משוכנע שאתה לא יכול להתקדם. עד אז זה לא משנה לאן כיווננו אותך.

מהיבט מסויים החיפוש שלך פחות אותנטי כי כיוונתי אותך וגיליתי לך את התשובה, אך האם זה עוזר לך. אמנם גיליתי מה התשובה, אבל האם אתה חווה את זה, עכשיו אתה צריך לעשות עבודה עם עצמך.

לי הייתה בעיה דומה, שרבי נחמן שתל לי בראש משהו מסויים ואני כיוונתי את עצמי לשם. גם אני טעיתי, רבי נחמן אמר משהו ואני הבנתי אותו בצורה מסויימת, ואז כל פעם שהייתה לי בעיה כיוונתי עצמי לאן שחשבתי שהוא אמר, ואז הבנתי את מה שהוא אמר, אבל זה לא סיפק - אותי, ולכן המשכתי לחפש, והבנתי את מה שאני מבין. עד שאתה לא תהיה בטוח בזה, אף אחד לא יכול לחסום אותך.

אתה צודק שכשאני מתווה דרך, אני הורס את חוויית החיפוש, אך אני חושב שזה נזק טוב מאוד, ואם היה אפשר להרוס לך יותר את חוויית החיפוש הייתי הורס יותר, אני משתדל לעשות זאת כל יום. וגם זה לא עובד כל כך.

רבי נחמן כיוון אותי, הוא היה כמו שען שכיוון אותי, ועכשיו אני מסדר שעונים לאחרים.

שאלה: למה רציתי שרבי נחמן יהיה המורה שלך?

אליעד: ישבתי עם עצמי ולא מצאתי תשובות ולכן פניתי לרבי נחמן.
חוויה של הארה, מהי הארה רוחנית? התגלות רוחנית, האם הגעת לסוף? חוויה רוחנית, התגלות אלוהית, חוויה מיסטית, כמה הגיעו? אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מודעות עצמית, רוחניות
... של הארה, מהי הארה רוחנית? התגלות רוחנית, האם הגעת לסוף? חוויה רוחנית, התגלות אלוהית, חוויה מיסטית, כמה הגיעו? אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מודעות עצמית, רוחניות מהי הארה רוחנית והאם באמת הגעת לסוף? הארה רוחנית היא מצב שבו האדם חווה תודעה שונה לחלוטין, הבנה עמוקה של המציאות, ושחרור מוחלט מתחושת חיסרון או פחד. בהרצאה זו אליעד כהן מסביר מהי חוויה של הארה, כיצד ניתן לדעת אם אכן חווית אותה, ומהם ההבדלים בין סוגי החוויות הרוחניות שאנשים יכולים לחוות. כיצד מזהים הארה רוחנית אמיתית? ראשית, הארה אמיתית מוגדרת בכך שהיא חוויה שלא משתנה, שלא נעלמת, ולא ניתן לאבד אותה. אם חוויית הארה רוחנית, תדע זאת בבירור מכיוון ... אדם שמתעורר מתרדמת ארוכה: כאשר הוא מתעורר, הוא עשוי לחוש שהחיים שלו רק עכשיו התחילו, וכל החוויות שלפני כן אינן שייכות לו. באותה צורה, הארה אמיתית יוצרת תחושה שהחיים שלך עד ... גדול, מרגיש שמחה עצומה, אך לאחר מכן עשוי לגלות שיש אפשרות לזכות בסכומים גדולים יותר או להגיע למצב טוב יותר. באופן דומה, כאשר אדם חווה הארה רוחנית, עליו לשאול את עצמו האם ... תחושה של נפרדות או סבל כלשהו. למשל, אדם יכול לומר הכל אחד, אבל עדיין לסבול או לחוש הפרעה ממשהו שקורה סביבו. מצב כזה, לפי אליעד, אינו הארה אמיתית אלא אשליה של הארה. אחדות אמיתית - במצב זה האדם באמת ... את עצמו כנפרד משום דבר. דוגמה לכך היא מצב שבו אין יותר שום פחד, שום סבל, ואין שום אפשרות לחוות שוב מצב של חיסרון. האם ניתן לאבד את ההארה לאחר שחווים אותה? אליעד מסביר שחוויה של הארה אמיתית לא יכולה להיעלם או להיחלש, אחרת זו לא הייתה הארה אמיתית מלכתחילה. אם אדם אומר שהוא חווה הארה אך לאחר זמן מה חוזר לחוות פחד, חיסרון או סבל, סימן שהחוויה שלו לא הייתה הארה אמיתית, אלא סוג של חוויה רוחנית ... שוב דרך דוגמה של אדם שגילה שיש לו כוחות על. אם הכוחות הללו נעלמים או שהוא שוכח כיצד להשתמש בהם, הדבר מעיד על כך שהחוויה הזו לא הייתה הארה אמיתית, שכן חוויה אמיתית איננה ניתנת לשינוי או להיעלמות. מדוע אסור להגדיר את החוויה של הארה? נקודה נוספת שאליעד מדגיש היא הסכנה שבהגדרת החוויה של הארה. ברגע שאתה מגדיר או מתאר את החוויה בצורה מוגדרת, אתה יוצר הפרדה בינה לבין שאר המציאות. ההארה האמיתית היא מצב שבו אין שום הגדרה ואין שום הפרדה בין האדם לבין כל דבר אחר. במילים אחרות, מי שהגיע להארה אמיתית אינו יכול באמת לתאר אותה, מכיוון שכל ניסיון לתיאור או הגדרה יחזיר אותו למצב של נפרדות. אליעד נותן דוגמה נוספת: אדם אומר אני רואה את האור. זו הגדרה בעייתית, כי לראות את האור פירושו עדיין להיות במצב של נפרדות. במקום זאת, ההארה האמיתית היא מצב שבו האדם לא רואה אור, לא רואה חושך, לא יודע, לא זוכר ולא מרגיש שום דבר מוגדר. במצב כזה אין מה לתאר ואין מה להגדיר. האם תמיד ניתן לחוות הארה עמוקה יותר? אליעד מסביר שגם מי שחווה הארה אמיתית, חייב תמיד לשאול את עצמו האם ... זאת דרך פרספקטיבה של רבי נחמן, שאומר כי בכל דרגה רוחנית שהאדם מגיע אליה, תמיד קיימת האפשרות לעלות לדרגה גבוהה עוד יותר. כלומר, אפילו הארה מוחלטת לכאורה עדיין יכולה להתפתח לעומק נוסף, מכיוון שהמציאות האמיתית אינסופית ולא מוגבלת בשום צורה. האם אפשרי להיות באמת מאושר אחרי ההארה? אליעד מסביר שכאשר אדם מגיע להארה אמיתית, הוא נמצא במצב שבו אין שום ...
איך להגיע להתעוררות רוחנית? איך להתעורר רוחנית? איך להפוך להיות אלוהים? איך לצאת מהשכל? איך להגיע להארה רוחנית? הארה רוחנית אקראית, הארה רוחנית סיבתית, הארה רוחנית קורית מעצמה, איך להירדם? לשנות תודעה
איך להגיע להתעוררות רוחנית? איך להתעורר רוחנית? איך להפוך להיות אלוהים? איך לצאת מהשכל? איך להגיע להארה רוחנית? הארה רוחנית אקראית, הארה רוחנית סיבתית, הארה רוחנית קורית מעצמה, איך להירדם? לשנות תודעה
... להגיע להתעוררות רוחנית? איך להתעורר רוחנית? איך להפוך להיות אלוהים? איך לצאת מהשכל? איך להגיע להארה רוחנית? הארה רוחנית אקראית, הארה רוחנית סיבתית, הארה רוחנית קורית מעצמה, איך להירדם? לשנות תודעה איך מתרחשת התעוררות רוחנית בפועל? אליעד כהן מסביר באופן מפורט את התהליך וההיגיון של התעוררות רוחנית, הארה רוחנית והתעוררות מתודעת האדם הרגילה אל מצב של מודעות גבוהה יותר. השיחה מתחילה בדוגמה פשוטה: הרגע שבו אדם נרדם או מתעורר. אליעד מדגיש את העובדה שהרגע שבו אדם ... אם היה קיים כזה כפתור, לא ניתן היה להפעיל אותו מחדש לאחר הכיבוי. מה שאפשר לעשות הוא רק ליצור תנאים עקיפים, כדי שהכיבוי יתרחש מעצמו באופן טבעי. מה זה הארה רוחנית סיבתית ומהי הארה רוחנית אקראית? אליעד מבחין בין הארה רוחנית אקראית לסיבתית. הארה רוחנית אקראית מתרחשת כביכול סתם כך, בלי שאדם מתכנן או יוצר תנאים מיוחדים עבורה. דוגמה לכך היא מצב שבו פתאום האדם מתעורר מבלי שהתכוון לכך מראש. הארה רוחנית סיבתית, לעומת זאת, היא תהליך שבו האדם יוצר תנאים ספציפיים שיובילו אותו להארה. למרות זאת, גם אם התהליך נראה סיבתי, עדיין יש בו אלמנט של אקראיות, כי ההתעוררות עצמה מתרחשת מאליה ולא מתוקף החלטה. מהן הדרכים המעשיות ליצור תנאים להתעוררות ... לקרות. זו אנלוגיה לכך שאי אפשר להתעורר רוחנית רק דרך אמונה או רצון, אלא נדרשים גם תנאים שיאפשרו את ההתעוררות בפועל. איך להגיע להתעוררות רוחנית? מה זה הארה רוחנית אקראית? איך להפוך להיות אלוהים? איך לצאת מהשכל? איך לשנות תודעה? ...
האם חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים? החיזור אחרי האושר כחיזור אחרי בחורה, מאמץ בדרך אל האושר המוחלט, האם הארה קורית באופן אקראי או רק עם מאמץ? סוגים של מאמץ בדרך אל השלמות, הארה אקראית, הארה סיבתית
האם חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים? החיזור אחרי האושר כחיזור אחרי בחורה, מאמץ בדרך אל האושר המוחלט, האם הארה קורית באופן אקראי או רק עם מאמץ? סוגים של מאמץ בדרך אל השלמות, הארה אקראית, הארה סיבתית
... חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים? החיזור אחרי האושר כחיזור אחרי בחורה, מאמץ בדרך אל האושר המוחלט, האם הארה קורית באופן אקראי או רק עם מאמץ? סוגים של מאמץ בדרך אל השלמות, הארה אקראית, הארה סיבתית האם חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים? אליעד כהן דן בשאלה המרכזית: האם חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים ולהגיע להארה ולשלמות מוחלטת? הוא מתחיל בדימוי חשוב: ... תחושת תסכול ואכזבה כאשר לא תשיג אותו, אך אם לא תתאמץ כלל, יתכן שלעולם לא תגיע ליעד. האם האושר הוא אקראי או תלוי במאמץ? אליעד מסביר שיש שתי תפיסות מרכזיות לגבי האושר המוחלט והארה רוחנית: גישה אקראית - הגורסת שהאושר ... למה בכלל להתאמץ? אבל אם הכל סיבתי, אז אתה כל הזמן בלחץ להשיג תוצאה, ונושא באחריות מלאה לכל כישלון שלך בדרך. מהי המשמעות של להגיע לשלמות בפחות מרגע? אליעד כהן מסביר את הרעיון של הארה בפחות מרגע. הכוונה אינה לזמן פיזי אלא להבנה שאחרי שהגעת להארה, פתאום מתברר לך שזה תמיד היה קיים. לכן זה פחות מרגע, כי ההבנה שהיית כל הזמן במצב שלם ומואר אינה דורשת מעבר זמן - זהו משהו שקורה מעבר ... יותר, אתה מבין טוב יותר את מה שאתה מחפש, ומגלה שאולי אי אפשר להשיג זאת בכלל. אבל אם באמת תפסיק לרצות את זה, כבר השגת את המטרה. לסיכום: אליעד כהן מסביר שהדרך אל האושר המוחלט וההארה היא פרדוקסלית. אתה חייב להתאמץ כאילו הכל תלוי בך, אבל גם לזכור ששום דבר לא באמת תלוי בך ושלא מגיע לך כלום. רק כאשר תפעל באופן מאוזן מתוך שתי ההבנות הללו, תוכל להתקדם בצורה נכונה לעבר האושר, השלמות וההארה המוחלטת. האם אפשר להגיע להארה בלי מאמץ? מה זה הארה אקראית? איך לצאת מגבולות ההיגיון? האם האושר ... השכל, גבולות ההיגיון, לצאת מהשכל, לצאת מהלוגיקה, לצאת מהמקום, להגיע לאין סוף, האם אפשר להגיע לשלמות? האם אפשר להשיג את השלמות? האם צריך להתאמץ כדי להיות מאושר? האם אפשרי להגיע להארה רוחנית בצורה אקראית? מה צריך לעשות כדי ...
הילה אנרגטית, איך לזהות הארה רוחנית? ראיית הילות, קריאת הילות, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? מודעות עצמית, חיפוש רוחני, מהי שלמות אמיתית? מהו אושר אמיתי?
הילה אנרגטית, איך לזהות הארה רוחנית? ראיית הילות, קריאת הילות, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? מודעות עצמית, חיפוש רוחני, מהי שלמות אמיתית? מהו אושר אמיתי?
... אנרגטית, איך לזהות הארה רוחנית? ראיית הילות, קריאת הילות, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? מודעות עצמית, חיפוש רוחני, מהי שלמות אמיתית? מהו אושר אמיתי? מהי הארה רוחנית ואיך אפשר לזהות אותה? בהרצאה זו, אליעד עוסק בשאלה מהי הארה רוחנית, כיצד ניתן לזהות אותה, ובמה שונה ההארה ממדדים חיצוניים או רגשות כמו שמחה, עצב, או פחד. נושאים נוספים שנדונים בהרצאה הם הילה אנרגטית, ראיית הילות, קריאת הילות, ומיהו המורה הרוחני המואר. אליעד מתחיל את דבריו בכך שהוא מבהיר שאי אפשר למדוד הארה בצורה מדויקת באמצעות כלים מדעיים או טכנולוגיים, שכן לא ניתן לדעת באופן מוחלט מהי הארה באמת. הוא מציין כי קיימים כיום מכשירים שיכולים למדוד תופעות פיזיקליות כמו גלי מוח או הילות אנרגטיות, אך הוא שואל האם מדובר בהכרח במדד להארה רוחנית. האם ניתן למדוד הארה רוחנית באמצעות מדדים פיזיקליים? הדיון ממשיך בשאלה האם מדידות פיזיקליות של תופעות כמו הילות יכולות להעיד על הארה רוחנית. אליעד טוען שאין בהן בהכרח קשר ישיר להארה. הוא מציין כי אדם עשוי להיראות מואר או בעל הילה חיצונית, אך לא בהכרח הוא נמצא בהארה רוחנית. כדי להבין זאת, הוא מציין ... להרגיש שמח או עצוב, אך זה לא בהכרח מעיד על מצבו הרוחני. כמו כן, הוא מציין שגם אדם שמח לא בהכרח נמצא בהארה, אלא ייתכן שהוא פשוט לא מודע לכך שהעולם הזה שקרי ומדמיין שזהו המצב האמיתי. האם המצב הרגשי שלנו יכול להעיד על הארה? אליעד מציין כי לא ניתן למדוד את ההארה על פי רגשות או מצבי רוח, כמו פחד, שמחה או דיכאון. הוא מסביר כי מישהו שעומד מול זאב ובורח, או מישהו שמפסיק לברוח, לא בהכרח מעיד על מצב של הארה רוחנית. המהות של ההארה, לדבריו, קשורה לאופן שבו אדם תופס את המציאות - לאו דווקא למה שהוא מרגיש באותו רגע. האדם המואר לא בהכרח שומר על מצב רגשי מסוים, אלא יש לו תפיסה פנימית של שלמות. האם הארה היא מצב פנימי או חיצוני? ההרצאה מעמיקה בשאלה האם ההארה קשורה למציאות החיצונית או הפנימית של האדם. אליעד מציין כי מואר הוא מצב פנימי, תפיסתי. מואר לא בהכרח יראה מלאכים או יעשה פעולות ... פנימי - תפיסת המציאות שלו משתנה. תופעות חיצוניות כמו ריפוי חולים או התקפות שמתפוגגות לא מעידות בהכרח על הארה. הוא מדגיש את ההבחנה בין מה שקורה בפנים לבין מה שקורה בחוץ, וההארה היא קשורה לתפיסת העצמיות והעולם, לא למעשים ... או מהאתגרים שלהם. כל עוד אדם בורח מהמציאות, הוא לא יכול להגיע לשלמות אמיתית. הוא מסביר כי אדם שנמצא בהארה לא בורח מהמציאות, אלא מקבל אותה כפי שהיא. ... הוא לא זקוק לשום אישור חיצוני או לתוצאה חיצונית כלשהי על מנת להיות מאושר. כיצד ניתן לזהות מורה רוחני מואר? אליעד מציין כי אדם שנמצא בהארה יש לו את היכולת לזהות את עצמו באחרים. הוא ...
הארה / להאיר כמו השמש - מהי הארה? איך יכול האדם להאיר כמו השמש?
הארה להאיר כמו השמש - מהי הארה? איך יכול האדם להאיר כמו השמש? הארה (מלשון אור) משמעותה היא כאשר האדם מוצא את האור, דהיינו, כאשר משהו פתאום מאיר לאדם את צורת ההסתכלות שלו על החיים, ועל ידי זה האדם חווה שלמות ואושר. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי יש המון סוגים של הארה. כאשר האדם מחפש משהו והוא מוצא אותו, הרי שזה סוג של הארה. כאשר האדם מנסה לעשות איזה משהו, ופתאום הוא מגלה דרך חדשה יעילה יותר להשיג את המטרה שלו, הרי שזה סוג של הארה. ובעקרון ניתן לומר, כי בכל פעם שמתגלה לאדם שכל חדש, דהיינו, בכל פעם שהאדם מגיע לתובנה חדשה כלשהי, הרי שזה סוג של הארה. ויש 2 סוגים של הארה. יש הארה שבה האדם נהנה מהאור של השמש, ויש הארה שבה האדם הופך להיות השמש עצמה. ונסביר: כל ההארות שבעולם, יש להן שורש, שהוא השכל הכללי שממנו נוצרים כל השכלים שבעולם. כי כל שכל ושכל שיש בעולם וכל מחשבה ומחשבה שיש בעולם, יש ... שהוא האור והשמש, וכך הוא מתקרב יותר אל ההארה. וכל זמן שהאדם לא מגיע אל השכל הראשון, הרי שהוא רק מתחמם מהשמש ומהשכל הראשון, אך הוא עדיין רחוק ממנו וצריך להתקרב אליו. אך ... כאשר האדם מבין את כל המציאות, הרי שזו שלמות ההארה, כי אז האדם עצמו מתחיל להאיר בשכל שלו, על סביבתו. כי אל השמש אי אפשר להתקרב, מאחר שהיא שורפת את כל מה שמתקרב אליה. אך כן ... והופך להיות השמש עצמה, הוא יכול עכשיו להאיר את האור של השמש לאחרים. ואיך? באמצעות צמצומים שונים. כי את השכל עצמו של השמש, אי אפשר לומר, מאחר שהוא גדול מידי ומאחר שהאדם לא מסוגל להכיל בתוכו את האור של השמש, שהוא השכל הגדול ביותר. והחכם שזוכה להיות השמש עצמה, דהיינו, שהוא רואה את המציאות כפי מה שהיא באמת, הוא יודע לצמצם את האור של השמש לחלקים קטנים ולתת לאדם ליהנות מהאור של השמש כפי יכולתו. כי כל השאלות שיש לאדם, הן בחינת חושך, שהאדם לא מוצא את דרכו ... האדם את השכל של המציאות, הרי שהוא היה רואה את האור שיש בכל דבר, דהיינו, את הטוב שיש בכל דבר, ועל ידי זה הוא תמיד היה מרגיש טוב יותר. אך האדם שלא חושב בצורה נכונה, הוא מסתיר ... והוא מרגיש רע וכולי. ואיך יכול האדם להתקרב אל האור של השמש? תשובה: על ידי זה שהוא לומד את העצות של החכם האמיתי ומתבונן בהן. כי בכל עצה שאותה נותן החכם, תמיד יש בה חלק כלשהו ... להגיע אל השלמות הסופית שלו. ואם נחזור לעניין ההארה, נראה כי הארה שלמה, היא כאשר האדם הופך להיות השמש עצמה, דהיינו, כאשר הוא מבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שזה השכל הראשון של כל השכלים ... ואז האדם עצמו מתחיל להאיר בעצמו כמו השמש. וההארה הזאת באה בבת אחת, אך לא מגיעים אליה בבת אחת. כי במציאות יש שני מצבים, או שהאדם הוא השמש עצמה או שלא. אך כדי להיות השמש ... כך על האדם לעבור תהליך שלא קורה בבת אחת. זא, הארה קורת בבת אחת. אך כדי להגיע להארה שקורת בבת אחת, לשם כך צריך האדם לעבור את כל הדרך. וככל שהאדם לומד טוב יותר את העצות של החכם האמיתי, וככל שהאדם מתבונן טוב ... בעצות של החכם האמיתי, על ידי זה האדם מתקרב אל האור של השמש. כי בוודאי שיש אפשרות להכיל גם את האור של השמש כולו. אלא שהיכולת השכלית של האדם, לא מספיק חזקה כדי לאפשר לו להכיל בתוכו את השכל של כל המציאות. וככל שהאדם מתבונן ... שלו, עד שבסופו של דבר האדם עצמו גם הוא יזכה להארה שלמה, ויזכה להאיר בעצמו... ...
איך לזהות מורה רוחני מואר? לזהות אדם מאושר, איך לזהות הארה רוחנית? מהי הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? הדרך להארה רוחנית, להפוך מחויב לאפשרי, תורת ההיפוכים, גמישות מחשבתית
איך לזהות מורה רוחני מואר? לזהות אדם מאושר, איך לזהות הארה רוחנית? מהי הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? הדרך להארה רוחנית, להפוך מחויב לאפשרי, תורת ההיפוכים, גמישות מחשבתית
... לזהות מורה רוחני מואר? לזהות אדם מאושר, איך לזהות הארה רוחנית? מהי הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? הדרך להארה רוחנית, להפוך מחויב לאפשרי, תורת ההיפוכים, גמישות מחשבתית איך אפשר לזהות מורה רוחני מואר באמת? אליעד כהן מסביר את הנושא של זיהוי מורה רוחני מואר באמצעות הבנת המושג הארה רוחנית, ומדגיש שהדרך לזהות זאת קשורה ליכולת של האדם להפוך מחויב לאפשרי, ולהתייחס למציאות כמשחק גמיש לחלוטין. בהרצאה זו, אליעד מסביר באריכות את המהות של הארה רוחנית ואת הדרך לזהותה, ונותן דוגמאות רבות והסברים מפורטים כדי לעזור להבין לעומק את הנושא. למה קשה לזהות אדם שהגיע להארה רוחנית? אליעד מסביר שקשה מאוד לזהות אדם מואר, משום שאדם שבאמת נמצא בהארה רוחנית מתייחס למציאות בצורה שאינה מקובעת ואינה מחויבת. צדיק או אדם מואר באמת, לפי ההסבר, אינו מזוהה על פי התנהגות חיצונית מסוימת. אם אדם באמת ייצמד אך ורק לאמת המוחלטת באופן מוחלט ומוחלט בלבד, הוא לא יוכל לפעול, כי פעולה בעולם מחייבת מידה של משחק ומידה של גמישות. לכן, אדם מואר חייב להשתתף במשחק החיים במידה מסוימת של העמדת פנים או משחק, וזו הסיבה שקשה לזהות אותו לפי פעולותיו החיצוניות בלבד. מהי השיטה הוודאית לזיהוי הארה רוחנית לפי אליעד? לפי אליעד, השיטה הטובה ביותר לזיהוי אדם מואר היא לבדוק עד כמה הוא יכול לחשוב בו - זמנית על דבר והיפוכו. הוא מדגיש שהיכולת הזו, של ... זאת, מי שלא מצליח לחשוב על ההיפך של הדברים שהוא מאמין בהם, מתייחס אל הדברים כאל אובייקטיביים ומחויבים, ולכן אינו נמצא בהארה אמיתית. לדוגמה, אם מישהו אומר שהוא רוצה מאוד דבר מסוים, הדרך היחידה להוכיח שהוא לא מחויב ... את ההפך הגמור של הדבר שהוא רוצה. כלומר, אדם שיכול בו - זמנית לרצות משהו וגם להיות שלם עם כך שההפך יקרה - הוא כנראה מואר, או לפחות קרוב לכך. איך ניתן לבדוק את הגמישות המחשבתית של האדם? אליעד מציע לבדוק את ... יותר וקל יותר, כך גדל הסיכוי שהוא באמת מתייחס למציאות בצורה גמישה ולא מחויבת, ומכאן שיש סיכוי גבוה יותר שהוא אכן הגיע להארה רוחנית. לדבריו, אם אדם מתקשה להסביר או לחשוב על ההפכים של הדברים שהוא מאמין בהם, זה ... לתפוס את הרעיונות בצורה סובייקטיבית ולא אובייקטיבית, הוא ככל הנראה מתייחס לחיים כאל משחק גמיש ואפשרי, ולכן סביר שהוא מואר יותר מאחרים. מהו ההבדל בין תפיסה מחויבת לתפיסה אפשרית של החיים? אליעד מסביר שתפיסה ... באופן שווה. מי שרואה את המציאות כאפשרית בלבד מתייחס אליה כמו אל משחק שבו שום דבר אינו מוחלט ואינו סופי. ככל שאדם יותר מואר, כך תפיסת המציאות שלו גמישה יותר והוא מסוגל לקבל כל מצב ולהתייחס אליו באופן שווה. תפיסה ... שהוא יכול להבין ולראות את ההפכים של כל טענה, וכל רצון שיש לו אינו מוחלט, אלא אפשרות אחת מבין רבות. למה אי אפשר למדוד הארה רוחנית רק לפי פעולות חיצוניות? אליעד מבהיר שלא ניתן למדוד הארה רוחנית לפי ההתנהגות החיצונית של האדם, משום שהתנהגות חיצונית תמיד קשורה למשחק כלשהו בעולם. אדם מואר, אם ירצה לפעול בעולם, חייב לשחק משחק מסוים - אפילו אם הוא מודע לכך שמדובר במשחק. לכן, המדידה האמיתית והפנימית של הארה רוחנית קשורה אך ורק ליכולת התפיסה הגמישה שלו, ולא לפי איך שהוא פועל מבחוץ. לדוגמה, ... להציג את ההפך של העמדה שלו, ובכך להבין שהוא אינו מחויב באמת למה שהוא מציג. איך אדם יכול לדעת על עצמו שהוא בדרך להארה רוחנית? אליעד מציין כי אדם יכול לבדוק את עצמו ולראות אם הוא מתקדם לעבר ההארה הרוחנית לפי אותה השיטה בדיוק. ככל שהוא מסוגל להפוך רעיונות, רצונות ותפיסות בקלות ... את החיים כמשחק ולא כמחויבות, והיכולת להביא היפוכים לרעיונות ולרצונות, היא האינדיקציה הטובה ביותר לזיהוי מורה רוחני מואר. איך לזהות אדם מואר? מהי הארה רוחנית? איך להגיע ל
הארה רוחנית, התעוררות רוחנית, רוצה להגיע להארה, מה באמת אתה רוצה, רצון רוחני, להיות אותנטי, לומר את האמת, חיפוש רוחני, דרך רוחנית, מהי הארה רוחנית, להרגיש חופשי
הארה רוחנית, התעוררות רוחנית, רוצה להגיע להארה, מה באמת אתה רוצה, רצון רוחני, להיות אותנטי, לומר את האמת, חיפוש רוחני, דרך רוחנית, מהי הארה רוחנית, להרגיש חופשי
הארה רוחנית, התעוררות רוחנית, רוצה להגיע להארה , מה באמת אתה רוצה, רצון רוחני, להיות אותנטי, לומר את האמת, חיפוש רוחני, דרך רוחנית, מהי הארה רוחנית, להרגיש חופשי למה אתה באמת רוצה להגיע להארה רוחנית? אליעד מסביר בתחילת השיחה שאנשים רבים מביעים רצון להגיע להארה רוחנית, אך אינם יודעים במדויק מה הם באמת מחפשים. הוא מדגיש שהבעיה היא לא ברצון להגיע להארה עצמה, אלא בחוסר הבהירות לגבי מה שבאמת מניע את האדם. אליעד מבהיר באמצעות דוגמה פשוטה: כשאדם אומר אני לא מוכן להסתפק בזה שאני ... ובלבול פנימי. מהו הרצון המרכזי שבאמת מניע אותך? אליעד מסביר שאנשים חושבים שיש להם רצון מרכזי כמו לדעת שאני אלוהים או להגיע להארה, אבל בפועל הם מתנהגים אחרת לחלוטין, למשל אוכלים אוכל לא בריא למרות שהרצון המרכזי שלהם הוא להיות בריא. אליעד משתמש בדוגמה זו ... שוב ושוב את החשיבות בלהיות אותנטי, כלומר, לדבר רק מתוך דברים שהאדם באמת יודע וחווה. לדבריו, רוב האנשים משתמשים במונחים כמו הארה רוחנית, אלוהים או חופש מוחלט מבלי לדעת כלל מה משמעותם האמיתית, והם רק חוזרים על מילים ששמעו ממקורות חיצוניים. אליעד מבקש מהאדם לדבר בשפת האמת, מתוך החוויה האישית שלו בלבד. למה בעצם אתה רוצה הארה רוחנית? כאן אליעד ממשיך להתעקש שהאדם יגדיר בדיוק ובכנות את מה שהוא רוצה. האדם מתחיל לומר שהוא רוצה חופש מוחלט ולדעת ... לשים לב שהלקוח כבר רוצה לקנות ללא צורך בפרזנטציה. האדם השקיע מאמץ מיותר בגלל שאיבד את הפוקוס מהרצון המקורי שלו. מהי באמת הארה רוחנית, לפי אליעד? אליעד מבהיר כי הארה רוחנית היא למעשה שם קוד לדבר האמיתי שהאדם מחפש. לא מדובר במשהו מוגדר חיצונית, אלא במהות הפנימית של הרצון האמיתי ביותר של האדם. הוא מזהיר כי מי שלא מבין באמת מה הרצון שלו, לא יוכל לעולם לדעת מהי הארה רוחנית או להגיע אליה. לסיכום, אליעד מבהיר שהמפתח להגעה לאמת ולהארה הוא האותנטיות המוחלטת והיכולת להודות בפני עצמך באופן אמיתי, מה באמת אתה רוצה, ללא שימוש במילים או מושגים לא ברורים שאחרים לימדו אותך. מהי הארה רוחנית? איך להגיע להארה? איך לדעת מה אני באמת רוצה? מה זה להיות אותנטי? למה חשוב לדייק ברצונות שלי? מה המשמעות של חופש מוחלט? מה הקשר בין הארה רוחנית לבין אלוהים? ...
מהי הארה רוחנית? מהי לא הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? מהו אושר אמיתי? למה קשה להיות מאושר? איך חושב אדם מאושר? איך לחשוב כדי להיות מאושר? מה לעשות כדי להיות מאושר?
מהי הארה רוחנית? מהי לא הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? מהו אושר אמיתי? למה קשה להיות מאושר? איך חושב אדם מאושר? איך לחשוב כדי להיות מאושר? מה לעשות כדי להיות מאושר?
... הארה רוחנית? מהי לא הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? מהו אושר אמיתי? למה קשה להיות מאושר? איך חושב אדם מאושר? איך לחשוב כדי להיות מאושר? מה לעשות כדי להיות מאושר? מהי הארה רוחנית ולמה קשה כל כך להשיג אותה? אליעד כהן פותח את ההרצאה בכך שהוא מבהיר כי המושגים אושר אמיתי, שלמות אמיתית והארה רוחנית מתייחסים למעשה לאותו מצב. הוא מדגיש כי רוב האנשים שרוצים להיות מאושרים או שלווים ... מי שחווה אושר, תמיד יחיה בפחד לאבד את האושר, ולכן הוא לא באמת נמצא במצב של אושר אמיתי או הארה רוחנית. אליעד מדגיש שכדי להגיע להארה אמיתית, אדם צריך להגיע למצב שבו הוא כבר לא תלוי בחוויה כלשהי. איך מגיעים להארה רוחנית לפי אליעד כהן? אליעד מסביר שהארה רוחנית אמיתית פירושה שהאדם לא מנסה יותר לשנות את מצבו הרגשי. הוא לא מנסה להרגיש טוב יותר, ולא פוחד להרגיש רע. הוא מדגיש שהמפתח להארה הוא להגיע למצב שבו אין משמעות לחוויה האישית של האדם. אם האדם שמח, הוא שמח. אם הוא עצוב, הוא עצוב. ... באומרו שיש שכל שבא עם הקדמות ושכל שבא בלי הקדמות. אליעד מסביר שהשכל שבא בלי הקדמות, שהוא הארה אמיתית, הוא מצב שאינו זקוק לתחזוק מתמיד, כי הוא מתרחש מעצמו. מה הקשר בין אמירת אמת להארה רוחנית? אליעד מציין שהמפתח האמיתי להארה הוא לא לשקר לעצמך. אם האדם לא משקר לעצמו, הדברים יקרו באופן טבעי מעצמם. הוא מסביר שהרבה אנשים ... רע. הניסיון הזה הופך לשקר שמוביל למאבק פנימי ולסבל נוסף. כאשר האדם מפסיק לשקר לעצמו, המצב של הארה רוחנית מתרחש באופן טבעי ללא מאמץ. למה חוויית הכלום שמגיעה מתוך הבנה היא לא אמיתית? אליעד כהן מדגיש שאם האדם אומר לעצמו הבנתי שאני לא יודע כלום, זו עדיין הבנה שכלית, וזו לא הארה אמיתית. חוויית הכלום במצב כזה היא מלאכותית, שכן היא נשענת על הבנה ולא מגיעה מעצמה. כדי להגיע באמת למצב של הארה, האדם צריך באמת ובתמים לא לדעת כלום, בלי שזו תהיה תוצאה של הבנה או ניסיון. בסיכומו של דבר, אליעד כהן מדגיש שהדרך היחידה והאמיתית להגיע להארה רוחנית, לאושר אמיתי ולשלמות היא להפסיק לנסות לשנות את המציאות הפנימית. הוא חוזר ומסביר שההארה האמיתית מתרחשת רק כשהאדם מפסיק להיאבק ברגשות ובמצבים, ולא מנסה להגיע למקום אחר. רק במצב כזה, כאשר אין שום אחיזה ושום ניסיון, האדם יחווה הארה רוחנית ואושר אמיתי מעצמם. איך להגיע להארה רוחנית? מהו אושר אמיתי? איך להיות מאושר באמת? למה קשה להפסיק לנסות? איך לא לדעת כלום באמת? ...
איך לשחזר תחושה עילאית? איך לשחזר הרגשה? איך לשחזר תחושה? איך לשחזר התנוצצות רוחנית? איך לחזור לעבר? איך לשחזר תחושה טובה שנעלמה? איך לשחזר הארה רוחנית? נוסטלגיה, איך להפסיק להתגעגע לעבר? איך לשחזר רגע של הארה רוחנית? שחזור תחושה
... לשחזר תחושה עילאית? איך לשחזר הרגשה? איך לשחזר תחושה? איך לשחזר התנוצצות רוחנית? איך לחזור לעבר? איך לשחזר תחושה טובה שנעלמה? איך לשחזר הארה רוחנית? נוסטלגיה, איך להפסיק להתגעגע לעבר? איך לשחזר רגע של הארה רוחנית? שחזור תחושה איך לשחזר תחושה טובה שנעלמה? אליעד כהן מסביר שכדי לשחזר תחושה טובה שהייתה בעבר ונעלמה, צריך קודם כל להבין מה בדיוק הרגשנו באותו רגע מיוחד. אנשים רבים חווים לעיתים תחושות עילאיות, רגעים של הארה רוחנית, תחושת אהבה עמוקה, או חוויות רגשיות אחרות שנחרטו בזיכרונם. תחושות אלו עשויות להופיע בעקבות מפגשים ... האמת הפנימית שלנו, מאפשרת לא רק לשחזר חוויות טובות אלא גם להפוך אותן לקבועות, יציבות ומשמעותיות יותר, וכך להשתחרר מנוסטלגיה חסרת תוחלת ומגעגועים לעבר. איך לשחזר רגע של הארה רוחנית? איך לחזור להיות מאושר? איך להפסיק להתגעגע לעבר? איך לשחזר תחושת אהבה שנעלמה? איך לשחזר תחושה טובה? ... לעבר? איך לשחזר זיכרון חיובי? איך לחזור לאהוב את עצמי? איך לחזור להרגיש אהבה? שחזור הרגשה, לשחזר רגש, לחזור להרגיש רגש מהעבר, רגש שנעלם, תחושה שנעלמה, אושר שנעלם, הארה שנעלמה ...
שלמות / הארה רוחנית - מה קורה רגע אחד לפני שמגיעים אל הארה רוחנית ושלמות?
... הארה רוחנית - מה קורה רגע אחד לפני שמגיעים אל הארה רוחנית ושלמות? כפי שכבר ביארתי, כל הדברים שיש ... מבחוץ, ולהגיע אל השלמות הפנימית. וכפי שכבר ביארתי את כל הנושאים האלו במקומות אחרים. וכאן נסביר, מה קורה לאדם רגע אחד לפני שהוא מגיע להארה אמיתית של אחדות עם המציאות. וכפי שכבר ביארתי, כל דבר ... אחדות עם המציאות, שאז מתמלאים אצלו כל החסרונות, וממילא יש לו את השלמות. וכאשר האדם מרגיש את האחדות עם המציאות, אז הוא מרגיש סוג של הארה רוחנית. כי האדם כל חייו רגיל לרצות ולרצות. ואין ... הכוח של האין רצון, משלים בשלמות את הכוח הנגדי של היש רצון. וכאשר האדם רוצה את המציאות כפי מה שהיא, אז הרצון שלו נעלם, והוא מרגיש סוג של הארה רוחנית וכולי. אלא, שכל הדברים האלו קורים לפני ... מתחבר יותר אל האחדות של המציאות, כך הוא מסוגל להכיל בתוכו יותר את הנפרדות ואת השונות של המציאות. כי השלמות היא החיבור של ההפכים. וההארה האמיתית של האדם, היא גדלה כל הזמן. כי אחרי שפעם אחת ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פרדוקס שכלי, אושר מוחלט, קצה השכל האנושי, מעל השכל האנושי, יש או אין, החלל הפנוי, השגת אלוהות, מודעות עצמית, הארה רוחנית, חוקי הלוגיקה, חיפוש רוחני
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הארה אלוהית - להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הארה, מורה רוחני מואר, הארה פנימית, הארה רוחנית, האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...

הארה אהבה והצלחה בחיים - הספר על: מורה רוחני מואר, הארה, איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

הארה ושקט נפשי אמיתי - הספר על: הארה רוחנית, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Enlightenment.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מדריך רוחני, אימון רוחני, להתעורר רוחני בתחום הארה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Enlightenment.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 23_06_2025 השעה 22:28:29 - wesi23