אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הארה ✔מדעי המוח, חקר המוח האנושי, איך להיות מאושר באמת? איך עובד המוח האנושי? השכל של אלוהים, הסיפור של אליעד כהן, מדיטציה, מודעות עצמית, עיצוב...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:50:19מדעי המוח, חקר המוח האנושי, איך להיות מאושר באמת? איך עובד המוח האנושי? השכל של אלוהים, הסיפור של אליעד כהן, מדיטציה, מודעות עצמית, עיצוב מוצר, איך להגיע להארה רוחנית אמיתית?
מה קרה כאשר אליעד כהן הגיע להבנה עמוקה לגבי המוח והמציאות?

אליעד כהן משתף בחוויה אישית שהובילה אותו לתובנות רוחניות עמוקות, אשר שינו את תפיסתו את המציאות. הוא מתאר רגע שבו כל המציאות נעלמה בעיניו. לדוגמה, כאשר הוא הסתכל על קיר, הוא לא זיהה אותו ולא ראה את עצמו, ולא הייתה לו שום הכרה בקיומו של הקיר. הוא מסביר שזו חוויה שבה כל החושים וההבנה הרגילים של המציאות נמחקים, והמוח לא מצליח לתפוס את ההגדרות הרגילות של המהות והצורה של כל דבר.

האם חווייתו דומה לחוויות של תינוק?

לפי שאלת אחד המאזינים, האם החוויה הזו דומה לחוויות של תינוק, אליעד מסביר כי מדובר בחוויה שונה לחלוטין. תינוק מזהה צבעים ותחושות, הוא חי בתוך החוויות המוחשיות והחושים פועלים אצלו, כך שהוא חי בתודעה חווייתית של "יש" ו"מהות". לעומת זאת, אליעד מתאר את חווייתו כאילו אין כל דבר מוחשי לתפוס או להרגיש.

איך תהליך הרוחני עובר אצל אליעד כהן?

ההבנה הרוחנית של אליעד כהן התפתחה בהדרגה. תחילה הוא עוסק בנושאים חיצוניים כמו צפייה בסרטים, תוך שהוא מבין את העומק שמאחורי התמונה החיצונית. ככל שהוא המשיך בעבודה פנימית והעמיק, הוא הגיע להבנה שאין שום דבר שמחוץ לתודעה. אליעד מציין שמה ששינה את תפיסתו הוא ההבנה שהכל מהווה שלם אחד ושכל דבר מחובר לכל השאר. זהו תהליך שבו הוא נוגע באחדות של כל דבר.

מהן המגבלות של המוח האנושי בהבנה רוחנית?

הבעיה המרכזית בהבנה רוחנית היא שהמוח האנושי מוגבל בתפיסתו. המוח מתקשה לתפוס את המושג של דבר והיפוכו. לדוגמה, כאשר המוח רואה כיסא, הוא רואה אותו כישות נפרדת, ולא מסוגל להבין את האין - סופיות של הדבר הזה. תהליך רוחני אמיתי דורש את היכולת להבין שאין הבדל בין "יש" ו"אין", אך המוח לא יכול לחוות את שני הדברים בו זמנית.

האם ניתן להגיע לאחדות בכל תהליך?

המטרה הרוחנית היא להגיע למצב שבו כל תהליך, גם אם הוא מציאות יומיומית כמו צפייה בטלוויזיה, מביא את האדם להכרה שאין הבדל בין "יש" ל"אין". התהליך הרוחני כולל לא רק התבוננות פנימית אלא גם את היכולת לנתח כל חוויה ולהבין שהיא חלק מאחדות שלמה. לדוגמה, אליעד מדבר על כך ששאלות פשוטות, כמו "למה אין שפה סינית בטלפון שלי?", יכולות להוביל להבנה עמוקה על אחדות מוחלטת.

מהי הדרך האמיתית להשגת האחדות?

הדרך להשגת האחדות לא מסתכמת בהבנה תאורטית של "יש" ו"אין". תהליך ההבנה האמיתית כולל את ההתבוננות בתהליכים היומיומיים, ויכולת לחבר אותם לתפיסה שאין בהם שום הבדל. לדוגמה, אליעד מדגים את הדרך בה דרך שאלות חודרניות על חפצים פשוטים, כמו קנקן תה, תודעת האדם יכולה למצוא את האחדות, גם אם לכאורה הדברים נראים נפרדים ומוגבלים.

איך לחיות את האחדות ביום - יום?

לא די בהבנה תאורטית של האחדות, יש להשתמש בשכל ובתודעה כדי לראות את האחדות בכל פעולה. לדוגמה, אליעד מסביר שבזמן שיחפש אם יש לו שפה סינית בטלפון או שיחליט אם לסגור חלון, על האדם לבחון את המשמעות של ההפרדה, ולהבין שאין הבדל אמיתי בין "יש" לבין "אין". השאיפה היא לחוות את האחדות בכל פעולה, תוך כדי הבנה מעמיקה של כל תהליך.
מה קרה כאשר אליעד כהן הגיע להבנה עמוקה לגבי המוח והמציאות?

אליעד כהן משתף בחווייתו האישית שהביאה אותו לתובנות רוחניות עמוקות, בהן כל המציאות נעלמה בעיניו. הוא מספר כיצד ברגע של הבנה, הוא הסתכל על קיר ולא זיהה את קיומו, ואף לא ראה את עצמו. מדובר בחוויה שבה כל החושים וההבנה הרגילים נמחקים, והמוח לא מצליח לתפוס את ההגדרות הרגילות של המהות והצורה.

האם חווייתו דומה לחוויות של תינוק?

היו ששאלו אם החוויה הזאת דומה לזו של תינוק, אך אליעד מסביר כי לא מדובר באותו הדבר. תינוק, לדוגמה, מזהה צבעים ותחושות, כלומר, הוא חי בתוך החוויות המוחשיות והחושים פעילים אצלו. הוא מתאר את החוויה שלו כדבר שונה בתכלית, שבו לא היה שום דבר מוחשי לזיהוי או לתפיסה.

איך תהליך הרוחני עובר אצל אליעד כהן?

ההבנה הרוחנית של אליעד כהן התפתחה בהדרגה, כאשר בתחילה הוא התעסק בנושאים חיצוניים כמו צפייה בסרטים והבנה של עומק מעבר לתמונה החיצונית. ככל שהלך והעמיק בתהליכים, הוא הגיע להבנה שאין שום דבר שמחוץ לתודעה. ככל שהוא התרחק מההגדרות של נפרדות, הוא הצליח להתקרב להבנת האחדות שבה כל דבר הוא שלם ושלם.

מהן המגבלות של המוח האנושי בהבנה רוחנית?

הבעיה המרכזית בהבנה רוחנית היא שהמוח האנושי מוגבל ומתקשה לתפוס דבר והיפוכו. אליעד מסביר שלדוגמה, כאשר המוח רואה כיסא, הוא רואה אותו כישות מוגבלת, ולא יכול להבין את האין - סופיות שלו. תהליך רוחני אמיתי דורש הבנה שאין הבדל בין "יש" ו"אין", אך המוח לא יכול לחוות את שני הדברים בו זמנית.

האם ניתן להגיע לאחדות בכל תהליך?

המטרה הרוחנית היא להגיע למצב שבו כל תהליך, בין אם מדובר במציאות יומיומית כמו צפייה בטלוויזיה או ההתמודדות עם חוויות נפרדות, יביא אותך להכרה שאין הבדל בין "יש" ל"אין". התהליך כולל לא רק את ההתבוננות הפנימית, אלא גם את היכולת לנתח כל חוויה ולהגיע אל האחדות. אליעד מדגיש את החשיבות של להחיות את ההבנה הזאת בכל פרט ופרט, החל משאלות פשוטות כמו "למה אין שפה סינית בטלפון שלי?" ועד להבנה שהכל נוגע לאחדות מוחלטת.

מהי הדרך האמיתית להשגת האחדות?

הדרך להשגת האחדות לא מסתכמת רק בהבנה הפילוסופית של "יש ואין". תהליך ההבנה האמיתית כולל את ההתבוננות בתהליכים היומיומיים, והיכולת לחבר אותם לתפיסה שאין בהם שום הבדל. אליעד מדגים זאת דרך שאלות חודרניות על חפצים פשוטים, כמו קנקן תה, שאלות שמובילות את התודעה למצוא את האחדות גם בדברים שנראים נפרדים ומוגבלים.

איך לחיות את האחדות ביום - יום?

לא די בהבנה תאורטית של האחדות, אלא יש להשתמש בשכל ובתודעה כדי לראות את האחדות בכל פעולה. לדוגמה, כשיש לך ארנק בתיק או כשאתה שואל אם יש לך שפה סינית בטלפון, תבדוק אם יש משמעות אמיתית להפרדות. אליעד מדגיש כי השאיפה היא לחוות את האחדות בכל פעולה, תוך כדי שאתה מבין את המהות של כל תהליך.
אליעד: כשאני הבנתי את מה שהבנתי, אז ממש כל המציאות נעלמה לי. כל מה שאפשר לדעת כאילו הכל התמוגג. למשל ראיתי קיר, העיניים שלי ראו קיר ואני לא ראיתי את הקיר. אפילו הסתכלתי על עצמי ולא ראיתי את עצמי. אני לא ידעתי על הקיר.

למשל הכיסא נמצא מול הקיר ומסתכל על הקיר, אך לא יודע שיש קיר, בתפיסה שלנו. זה כמו רובוט שרואה קיר ולא יודע שיש קיר.

שאלה: האם זה כמו תינוק?

אליעד: לא, כי תינוק שמסתכל על משהו מזהה צבע וצורה, הוא מזהה חוויה. תינוק כשאתה צובט אותו הוא מזהה את התחושה. התינוק בתוך החושים.

שאלה: כמה זמן זה היה?

אליעד: אני לא יודע, אם אתה לא יודע שאתה קיים, אז איך תדע כמה זמן? אחר כך אתה יכול לבדוק כמה זמן עבר בשעון ממה שאתה זוכר.

בדרך כלל בלימוד רוחני רגיל האדם מפריד בין דבר לדבר, למשל הוא אומר שלראות טלויזיה זה לא לימוד רוחני ולכן עדיף לקרוא למשל את הספר להיות אלוהים.

הבעיה מתחילה שנניח שאתה מבין את הספר להיות אלוהים, ונניח שלמרות שזה לא אפשרי, שהאדם יבין שזה אחד, אבל הוא לא יכול לחוות את זה לדוגמה. למה? כי אם הוא רואה למשל פרסומת בטלויזיה, באותו רגע הפירסומת ניתקה לו את החוויה של האחד.

למשל האדם נכנס לחוויה של האחד, ואם פתאום הוא שומע משהו, כמו השכן שלו צועק, מבחינתו זה מנותק מחוויית האחד. אין אצלו חיבור בין הנפרדות לאחדות.

יש לו אחדות, אבל האחדות שם ולא פה. הוא לא גם וגם.

שאלה: האם הוא מרגיש שהוא קיים?

אליעד: הוא לומד בספר שהוא לא קיים, אבל ברור שהוא קיים.

אני לא למדתי את הספר להיות אלוהים, והגעתי למה שהגעתי, את הספר להיות אלוהים כתבתי אחרי, אבל בעיקרון יש תהליך שלפחות אני עברתי אותו.

אני לא אומר שלא צריך לקרוא את הספר, כי הקריאה בספר מאיצה את התהליך המקביל. אם אני הייתי קורא את הספר, ואחר כך חי את החיים שלי, אז יותר מהר הייתי מגיע לסוף. כי היו לי את ההקדמות של רבי נחמן, ודרכי החשיבה של רבי נחמן גרמו לי לנתח את הדברים האחרים.

מה אני רוצה להגיד, שהדבר היה מדורג, קודם כל התעסקתי בלבושים חיצוניים, בהתחלה ראיתי למשל סרטים, אחר התבוננתי בתהליכים, ולמשל כשראיתי סרט, ראיתי את מה שיש מאחורי הסרט, ראיתי עומק מסויים. ואחר עוד עומק ועוד עומק, עד שהגעתי למצב שראיתי את המהות והצורה וזה התאחד. ולא ידעתי כלום.

אבל כשלא ידעתי כלום, בעצם סך כל הדברים שידעתי נעלמו. כשהגעתי לשאלה של יש ואין, זה לא היתה שאלה שקראתי אותה באיזה ספר, זה היה כאילו כל מה שאני יודע, כל מה שיכולתי לדעת, וכל מחשבה שיכולתי לחשוב, התמזגה לי לתוך הדבר הזה.

זה לא היה משהו חיצוני.

יש כאן שני תהליכים, תהליך אחד חייב לקרות בסוף בכל מקרה, שאתה צריך להגיע לשלמות בשלמות.

בסוף התודעה שלך צריכה להתמזג עם משהו אחר, והחיבור אמור להיות בשלמות. להתחבר לשלמות בשלמות, שפירושו להתחבר למקום שאין הבדל בין יש לאין, ואז כל דבר הוא שלם, אבל החיבור עצמו אמור להיות בשלמות.

מה זה אומר? שכול השכל כולו, אמור להתחבר ליש ואין. ולכן יש שני תהליכים, כדי שהשכל יתחבר ליש ואין, השכל צריך להכנס לעומק, כי רק בעומק הוא יראה שאין הבדל בין יש לאין. אבל כדי שכול השכל יתחבר לשלמות בשלמות, כל התהליכים צריכים להתחבר לקצה.

אם יש תהליך אחד שלא מתחבר לך לסוף, אז אתה לא יכול להגיע לסוף, כי תמיד יהיה לך סוג של הסחת הדעת. אתה תנסה להתרכז ואפילו התת מודע שלך יגיד לך, יש עוד משהו.

כדי להגיע לשלמות בשלמות, אתה צריך שהשלמות תמלא אותך בחוויה. ונניח שאתה מתחבר דרך הספר, אבל אם יש פרסומת בטלוזיה ודרכה אתה לא מצליח להגיע לסוף, זאת אומרת שאתה לא מצליח דרכה לראות שאין הבדל בין יש לאין, אז אתה לא בסוף.

להגיע באמת למצב שאין הבדל בין יש לאין, זה רק כאשר אתה מגיע למצב שכול מחשבה שנכנסת לך לראש, כל זיכרון שקיים לך בתודעה, כל אפשרות שאתה יכול לחשוב שמשהו יהיה, הכל נעלם לך בתוך אותו דבר.

זה כמו סוג של תפיסה שלא משנה מה נכנס בפנים אתה חווה שאין הבדל בין יש לאין.

אבל מספיק אם יש מחשבה אחת בעולם שאתה לא רואה איך היא מחוברת לאין הבדל בין יש לאין, אז אתה לא יכול כולך להיות בחוויה של אין הבדל.

אני למשל כשאני רואה טליויזיה, אני מחליט איזה מרחק אני שומר מהאחד, וזה הכל בתוך ההגדרות של הנפרדות. ואם אני רואה תהליך, אני בוחר כמה אני רוצה להיות קרוב לאחד, אבל לא משנה איזה תהליך אני רואה, אני מתוכו יכול להגיע לאחד.

למשל בטלויזיה, שני אנשים מתווכחים האם לעמוד בצפירה. למשל לאדם רוחני זה יפריע לו והוא יסגור את הטלויזיה, הוא יגיד מה זה משנה וילך לעשות מדיטציה. אבל אם אכריח אותו לראות את הויכוח הוא לא יוכל להיות רגוע. הוא לא יכול מתוך ההתבוננות הספציפית לראות את האחד, כאילו האחד בורח לו. הוא לא רואה את האחד בתוך התהליך הספציפי.

מה שאני רוצה להגיד שהמטרה היא שדרך כל תהליך האדם יכול להגיע לאחד. העיקר זה שאתה מגיע למרכז.

שאלה: אז זה לא משנה אם השכן צועק, או שהדלקת טלויזיה, האם זה אותו הדבר?

אליעד: כן, או אם הרגל שלי כואבת או אם אני מכאיב למישהו, זה לא משנה.

זה הכל מחשבות, תהליכים שברמת התהליך אני יכול להחליט האם להגיע לאחד או לשמור מרחק מהאחד.

וגם אני יכול להחליט את המהירות של ההגעה לאחד. אפשר להגיע לאחד במהלך ואפשר להגיע בעשרה מהלכים, ואפשר להגיע לאחד באלף מהלכים.

למשל אני רואה טלויזיה, ואז שואל, האם אני בטוח? אני לא יודע כלום, ואז מגיע במהלך אחד.

ואפשר להגיע לאחד יותר לאט, שואלים למה הוא התכוון? מה השורש? מה הסיבה? ואז הולכים לאט לאט לאחד.

אם אדם שואל, האם אני בטוח? והוא לא בטוח ומגיע לאחד, החיסרון של זה שהוא לא יכול לחיות כאן, כי אם הוא מדבר עם מישהו, הוא לא יכול להיות גם בדו שיח וגם באחד.

מקודם אמרתי שהאדם יכול במהלך אחד לצאת החוצה, וזה לא נכון, כי אם הוא לא רואה את הדרך הוא לא יכול במהלך אחד לצאת החוצה.

המהלך האחד, זה אחרי שסיימת את הדרך, ואז אתה יכול לזנק.

אם האחד רק נמצא אצלך כרעיון אז אתה לא יכול לחוות את האחד בכל דבר.

ולכן אנו לוקחים כתבה ומנסים לנתח אותה, וזה מוביל שכול מחשבה שעוברת בראש הוא יראה מאיפה היא באה, עד שיגיע לכלום. הרעיון הוא, לקחת כל מחשבה ומתוכה להגיע לאחד.

לדוגמה כשאומרים שהפרח יפה, זוהי חוויית נפרדות. ואז שואלים מה זה משנה אם יפה או לא יפה? והופ קופצים לאחדות. אבל הגעת לאחדות לא מתוך הפרח אלא מחוץ לפרח.

למשל המוח שלך רואה כיסא, צורה מוגדרת, אתה כרגע במוח הנוכחי שלך לא יכול לתפוס שהכיסא הוא גם רק בגודל אין סופי. אתה יכול להגיע למצב שאתה לא רואה את הכיסא, ואתה לא יודע שהוא פה, אז מבחינתך הכיסא הוא בגודל אין סופי. אבל אתה לא יכול להגיד, הנה כיסא ובו זמנית לחוות את הכיסא כגודל אין סופי. אין אפשרות כי כיסא זה צמצום. וצמצום זה לא אין סופי.

שכל רגיל לא יכול בשום פנים ואופן לחוות דבר והיפוכו ולכן הוא לא יכול לחוות שהכיסא מושלם. הוא יכול להגיד הכל מושלם, או להגיד זה כיסא.

וזה מוביל לכך שהאדם יכול להגיד, לא אכפת לי שיש או אין תמונה על הקיר, או להגיד שאכפת לו שיש או אין תמונה על הקיר.

לא אכפת לי אם יש או אין, זה מושלם, ואכפת לי זה מהלא מושלם, אבל המוח לא יכול גם להגיד למישהו תזיז את התמונה ימינה או שמאלה, שזה בעצם לדבר על צורות, ובו זמנית להיות במצב שאין הבדל בין יש לאין, כי אין אפשרות.

המנגנון של האדם לא יכול לראות את הצמצום כשלם.

והמורה הרוחני שאומר שחייבים לסבול קצת, הוא פשוט לא הבין עד הסוף. והוא נוכל כי הוא בלב שלו יודע שהוא עדיין לא יודע הכל, והוא אומר שהוא יודע הכל. כל זמן שהאדם לא הבין את כל התהליכים הוא לא יודע הכל.

אם אדם אומר, חייבים לסבול קצת, הוא נוכל. אני אף פעם לא אמרתי שחייבים לסבול, אמרתי, אפשר לסבול, כדאי לסבול, אבל לא אמרתי שחייבים לסבול, ויש את האופציה לא לסבול בכלל.

אני מנסה להסביר איך עובד המוח ולחבר את זה לנושא של האחדות.

המוח מוגבל - לתפוס דבר והיפוכו. עובדתית כשאתה מתיחס לצמצום אתה לא מתיחס לאין סוף ולהפך, וגם אתה אף פעם לא מתיחס בשלמות לצמצום ולא מתיחס בשלמות לאין סוף.

ולכן, כפועל יוצא, אף אחד לא יכול להיות דבר והיפוכו. הרעיון היא שבחוויה תמיד יש חיסרון. למה? כי אי אפשר לדעת בלי חיסרון.

אפשר לעשות מדיטציה, ובמדיטציה אתה כמעט לא יודע או כאילו לא יודע, אז אתה בכאילו כמעט אין חיסרון. אבל בשנייה שהפסקת את המדיטציה ולמשל התנעת את הרכב, אתה בחוויית ידיעה. זאת אומרת שיש הפרדה בין האחדות לנפרדות.

בסוף אתה צריך להבין שאין הבדל בין יש לאין, אתה יכול לקרוא ולהבין את זה, אבל מה שקורה שאתה מבין את זה, בשנייה שהסתכלת החוצה אתה רואה שיש הבדל בין יש לאין.

ולמה? כי האין הבדל לא משתקף מתוך התהליך אלא מחוץ לתהליך.

אני למשל, כל מחשבה שקפצה לי לראש, אני ראיתי בתוכה, זה סוג של עומק מסויים, ראיתי את האין הבדל בין יש לאין.

יש אנשים שאומרים שכדי להרגע הם צריכים למשל לקרוא ספר, או לעשות מדיטציה, אבל הוא לא יכול, תוך כדי שהוא מתקן למשל את החלון, ומרגיש את המתח בעבודה להגיע למצב שאין הבדל בין יש לאין.

הספר להיות אלוהים הוא בעצם נותן לך את המקדח שאיתו אתה יכול לקדוח בכל דבר.

תקרא את הספר להיות אלוהים, ותנסה להבין את החשיבה שלו, ובחשיבה שלו, לא משנה איזה תהליך אתה לוקח, תקדח בתוכו ודרכו תגיע לזה שאין הבדל בין יש לאין.

החיפוש הרוחני הוא בעצם חיפוש של התבוננות, אבל אם הוא מנותק...

המטרה היא שלא רק יהיה לך יותר שכל, אלא שתשתמש בשכל הזה בתהליכים ושמכל תהליך תוכל להגיע לאין הבדל. זה כמו שהשכל שלך יכריח אותך לתפוס את האחד.

אם יש לך חשיבה מסויימת, ברגע שהיא מופעלת, לא משנה על מה היא מופעלת, אתה מגיע לאחד.

ולמה אנשים מפרידים בין דבר והיפוכו? כי זה דבר והיפוכו. כי או שאכפת לי מה קורה עם החלון או שלא אכפת לי מה קורה עם החלון. ואם אכפת לי, זה נקרא יש הבדל, צמצום, הגדרה. ואם לא אכפת לי מה קורה עם החלון, זה נקרא אין הבדל בין יש לאין.

אני מדבר על תפיסה שאתה יכול ללכת לחלון ולסגור אותו, שזה אומר שיש הבדל בין יש לאין, אבל כאשר אתה מתבונן על המחשבה שאומרת, אני רוצה לסגור את החלון, מתוך המחשבה הזאת אתה רואה שאין הבדל בין יש לאין.

למה בעיקרון זה לא אפשרי, קודם כל זה אפשרי, אבל למה זה כאילו לא אפשרי? כי זה דבר והיפוכו.

אבל אם בן אדם מפתח את השכל שלו, ואת יכולת התפיסה שלו, אז בסוף הוא מגיע ליכולת כזאת שהוא יכול לתפוס דבר והיפוכו בו זמנית.

מצד אחד הוא בחוויית נפרדות רגילה, ומצד שני אין הבדל עבורו.

אבל צריך לחבר את התהליכים לאין הבדל. מה זה אומר?

לדוגמה, חלון פתוח או סגור? אתה יכול לצאת לאין הבדל כשאתה אומר, מה זה משנה הרי בכל מקרה אני אמות. יצאת לאין הבדל. אם למשל אני אומר לך תסגור את החלון, זה נקרא חוויית נפרדות, אם אתה רוצה לצאת לאחדות, אתה אומר, מה זה משנה בסוף אמות - אחדות. אני בטוח שיש חלון? - אחדות. אני בטוח במשהו? - לא יודע, אחדות.

היכן החיסרון בבריחה הזאת לאחדות? כי אם אני מבקש ממך לסגור את החלון, ואתה שואל, האם אני בכלל קיים? זאת אומרת שכאשר אתה יודע שאתה קיים, אתה לא יכול להיות באחדות. ואם אתה שואל, האם בכלל יש חלון? - לא יודע, הגעת לאחדות, אבל אם אתה רואה חלון, אז בהתייחסות לחלון אתה כבר לא יכול להיות באין הבדל. או אם אתה אומר, מה זה משנה, בכל מקרה אני אמות, אז אם אתה לא אומר, בכל מקרה אני אמות, אתה שוב בנפרדות.

אבל אני מדבר על משהו אחר, למשל, תסגור את החלון, ואז אתה מנתח, מה זה לסגור את החלון? מה זה מייצג לסגור את החלון? למשל היתה סירנה ובקשתי לסגור את החלון. אז למה לסגור את החלון? כדי שלא יהיה רעש. ואז לשאול, אולי רעש זה טוב? ואז כאשר אתה מוצא למה רעש זה כן טוב, אז כבר הגעת לאחדות, בלי להטיל ספק בחושים, ובלי להטיל ספק בקיום שלך, ובלי להגיד שבסוף אתה מת. ואז אתה גם יכול לדבר איתו על החלון, וגם בעומק אחד פנימה אתה רואה את האחד.

אתה יכול להזדהות שיש פה חלון, אתה יכול להזדהות שהחושים עובדים, אתה יכול להזדהות שיש לך רצון, אתה יכול להזדהות שיש טוב ורע, ועדיין בתוך זה להביא את עצמך למצב שאין הבדל בין יש לאין ברמת הסיטואציה הספציפית. ואז אתה נמצא באחדות ובנפרדות ביחד. אתה רואה את האחדות בכל הרמות.

אתה רואה שאין הבדל בין אני רוצה שהוא יסגור את החלון, לבין אני לא רוצה שהוא יסגור את החלון.

יש כאן שני תהליכים, תהליך אחד זה העומק, שאתה צריך להגיע בעומק למקום שאין הבדל בין יש לאין, והתהליך השני זה שאתה צריך לראות זאת דרך התהליכים עצמם.

אחרי שקוראים את הספר ומבינים אותו, צריך לעשות תהליכים בחיי היום יום.

לדוגמה, יש סרט קומדיה, ואין סרט קומדיה. צריך לבדוק האם יש הבדל ביניהם.

או למשל יש לך ארנק בתיק, מצד אחד יש ארנק, ומצד שני תנסי לבדוק האם זה בכלל משנה אם יש לך ארנק או אין לך ארנק בתיק?

או למשל יש כוס בארון זכוכית, ואת יודעת שיש כוס, ובכל זאת תנסי להבין האם זה משנה אם יש כוס ביד שלי או שזה לא משנה?

או יש כוס על השולחן, ואת רוצה לקחת את הכוס, זוהי חוויית נפרדות, אל תגיעי לאחדות על ידי זה שאת שוללת את הנפרדות, או שוללת את הקיום, או את החושים ואז לא תדעי שיש פה כוס, לא זאת הכוונה. תבדילי בין יש לאין, החושים שלי תקינים, יש פה כוס, אני צמא, ואני רוצה לשתות, ואף על פי כן תנסי למצוא שאין הבדל בין אם אני אשתה מהכוס או לא אשתה.

לדוגמה עם התיק, את רושמת אני רוצה לפתוח את התיק כדי להוציא את הארנק, וזה מבוסס על ההנחה שיש לי בתיק ארנק או אין לי בתיק ארנק. ועכשיו תרשמי על מה זה מבוסס, האם זה מבוסס על זה שיש הבדל בין זה שיש לי כסף לאין לי כסף? שיש הבדל בין זה שאקנה היום או אקנה מחר? שיש הבדל בין זה שאני אהיה חייבת כסף או לא חייבת כסף לאנשים? יש המון הנחות יסוד לפני שאת מניחה שיש כאן תיק, ושאני נמצאת פה.

אני רוצה שתראי את כל התהליך, יש ארנק אין ארנק, יש כסף אין כסף, יש חושים אין חושים, יש ידיעה אין ידיעה, יש אני אין אני, יש רצון אין רצון, ובסוף כלום.

שאלה: בכל דבר יש הכל?

אליעד: כן, האם יש דבר שלא מחובר למציאות? בכל מחשבה שיש לך, יש בתוכה סוג של תרשים שמתוכה את מגיעה לאחד.

אם אתה פותח פרסומת בטלויזיה, אם אתה לא רואה, איפה בתוך הפרסומת הזאת אמרו לך בצורה כמעט ברורה שאין הבדל בין יש לאין, אתה לא יכול להגיע לזה שאין הבדל בין יש לאין באופן מלא. כי אם יש שכל שדרכו אתה לא יכול לראות את ההשתקפות של הראשון, זה גם אומר שאתה לא ראית את הראשון, כי איך זה שאתה לא מזהה את הראשון? אם הראשון נמצא בכל דבר, אז אתה צריך לראות אותו בכל דבר, אם כבר אתה ראית אותו.

מה שאני רוצה להגיד שההבנה שאין הבדל בין יש לאין, אמורה להשתקף אליך מכל תהליך.

אתה מנסה להפעיל את המזגן, והשלט לא עובד, ואתה מתעמק, למה השלט לא עובד? למה זה ככה, למה זה ככה? ושוב אתה רואה שאין הבדל בין יש לאין.

זה לא - השלט לא עובד, לא אכפת לי, ואין הבדל בין יש לאין.

תנסה להבין מה קורה עם השלט, למה הוא לא עובד, ומתוך זה תגלה שאין הבדל בין יש לאין.

אתה למשל לוקח את הטלפון הנייד שלך ושואל, למה אין בו שפה סינית? זוהי חוויית נפרדות, נכון? אז כדי לצאת לאחדות אתה אומר זה לא משנה, הכל אחד, מושלם.

אך לא זאת הכוונה שלי, תנסה להבין למה אין בטלפון שפה סינית, אתה למעשה חוקר את שורש הניפרדות, ואז אתה מתבונן שוב ושוב ושוב, עד שאתה רואה שאין הבדל בין השפה הסינית ואין הבדל לגבי אף נושא. אבל אתה מגיע למסקנה הזאת מתוך השאלה, למה אין לי שפה סינית בטלפון.

או למשל למה את הקנקן תה הזה לא עשו הכל שקוף? בעין כשאתה מסתכל על הקנקן אתה רואה הפרדה, יש שקוף ואין שקוף. אולי בגלל שזה יותר יפה, אבל מי החליט שזה יותר יפה? ולמה הוא חושב שזה יותר יפה מזה? ואז המוח שלך מתחיל לעבוד, מה המשמעות של הצבע? מה המשמעות של החומר? מה המשמעות של הצורה? ואז הקנקן תה הזה יתחיל לחיות.

תאר לך שהייתי אומר לך, שאם תסתכל ימינה תראה את אלוהים, אז היית מתרגש, אבל אלוהים הוא הקנקן תה הזה. מה ההבדל בין הקנקן לדבר אחר? זה אותו אלוהים. הקנקן תה הזה הוא הלב של אלוהים, הוא מרכז היקום.

אתה חושב, מה זה בסך הכל קנקן תה, מה זה מעניין אותי בכלל, אבל יש כאן שכל, תנסה להתבונן בדבר, למה זה מזכוכית? לנסות להבין מה חשב היצרן, ולמה זה ככה. ומתוך זה תגלה שאין הבדל בין יש לאין.

הרעיון הוא שכול דבר שאתה בודק אותו אתה מגיע למהותו.

למשל השלט של הטלויזיה, יש בו צבע ירוק, לנסות לבדוק, מה הסיבה שהיצרן בחר שזה יהיה בצבע ירוק? יש סיבה לכך שהצבע ירוק. ולמה דווקא ירוק כזה ולא ירוק אחר?

המסר שאני רוצה להעביר, שלא רק תבין שאין הבדל בין יש לאין בפילוסופיה או בספרים, ואני אומר תיקח תהליכים בחיי היום יום ותתבונן בהם.

אי אפשר להיות אלוהים, מבלי שתהיה יותר חכם מכולם. איך אתה יכול להבין את אלוהים, אם יש דוקטור שמבין יותר ממך בנושא כל שהוא? אתה חייב להבין הכל יותר טוב מכולם. הרי השכל של אלוהים כולל בתוכו את כל השכלים, אז איך אתה רוצה להיות בתפיסה אלוהית, אם יש שכל אחד בעולם שאתה לא יכול להבין אותו? אך אם יש שכל אחד בעולם שלא הבנת אותו, אז זה סימן שעדיין לא הבנת.

אם אני לוקח אדם מסויים ומכניס אותו לשיעור בפיזיקה, והוא אומר, זה חומר ממש מורכב שאני לא יוכל להבין אותו, אז הוא גם לא יבין את המציאות.
חוויה של הארה, מהי הארה רוחנית? התגלות רוחנית, האם הגעת לסוף? חוויה רוחנית, התגלות אלוהית, חוויה מיסטית, כמה הגיעו? אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מודעות עצמית, רוחניות
... של הארה, מהי הארה רוחנית? התגלות רוחנית, האם הגעת לסוף? ... אלוהית, חוויה מיסטית, כמה הגיעו? אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מודעות עצמית, רוחניות מהי הארה רוחנית והאם באמת הגעת לסוף? הארה רוחנית היא מצב שבו האדם חווה תודעה ... עמוקה של המציאות, ושחרור מוחלט מתחושת חיסרון או פחד. בהרצאה זו אליעד כהן מסביר מהי חוויה של הארה, כיצד ניתן לדעת אם אכן חווית אותה, ומהם ההבדלים בין סוגי החוויות הרוחניות שאנשים יכולים לחוות. כיצד מזהים הארה רוחנית אמיתית? ראשית, הארה אמיתית מוגדרת בכך שהיא חוויה שלא משתנה, שלא נעלמת, ולא ניתן לאבד אותה. אם חוויית הארה רוחנית, תדע זאת בבירור מכיוון שהיא ... הוא עשוי לחוש שהחיים שלו רק עכשיו התחילו, וכל החוויות שלפני כן אינן שייכות לו. באותה צורה, הארה אמיתית יוצרת תחושה שהחיים שלך עד לאותו רגע ... שיש אפשרות לזכות בסכומים גדולים יותר או להגיע למצב טוב יותר. באופן דומה, כאשר אדם חווה הארה רוחנית, עליו לשאול את עצמו האם זוהי ... לומר הכל אחד, אבל עדיין לסבול או לחוש הפרעה ממשהו שקורה סביבו. מצב כזה, לפי אליעד, אינו הארה אמיתית אלא אשליה של הארה. אחדות אמיתית - במצב זה האדם באמת אינו ... שבו אין יותר שום פחד, שום סבל, ואין שום אפשרות לחוות שוב מצב של חיסרון. האם ניתן לאבד את ההארה לאחר שחווים אותה? אליעד מסביר שחוויה של הארה אמיתית לא יכולה להיעלם או להיחלש, אחרת זו לא הייתה הארה אמיתית מלכתחילה. אם אדם אומר שהוא חווה הארה אך לאחר זמן מה חוזר לחוות פחד, חיסרון או סבל, סימן שהחוויה שלו לא הייתה הארה אמיתית, אלא סוג של חוויה רוחנית זמנית. הוא ... אם הכוחות הללו נעלמים או שהוא שוכח כיצד להשתמש בהם, הדבר מעיד על כך שהחוויה הזו לא הייתה הארה אמיתית, שכן חוויה אמיתית איננה ניתנת לשינוי או להיעלמות. מדוע אסור להגדיר את החוויה של הארה? נקודה נוספת שאליעד מדגיש היא הסכנה שבהגדרת החוויה של הארה . ברגע שאתה מגדיר או מתאר את החוויה בצורה מוגדרת, אתה יוצר הפרדה בינה לבין שאר המציאות. ההארה האמיתית היא מצב שבו אין שום הגדרה ואין שום הפרדה בין האדם לבין כל דבר אחר. במילים אחרות, מי שהגיע להארה אמיתית אינו יכול באמת לתאר אותה, מכיוון שכל ניסיון לתיאור או הגדרה יחזיר אותו למצב של נפרדות. אליעד נותן דוגמה נוספת: אדם אומר אני רואה את האור. זו הגדרה בעייתית, כי לראות את האור פירושו עדיין להיות במצב של נפרדות. במקום זאת, ההארה האמיתית היא מצב שבו האדם לא רואה אור, לא ... לא זוכר ולא מרגיש שום דבר מוגדר. במצב כזה אין מה לתאר ואין מה להגדיר. האם תמיד ניתן לחוות הארה עמוקה יותר? אליעד מסביר שגם מי שחווה הארה אמיתית, חייב תמיד לשאול את עצמו האם זוהי ... דרגה רוחנית שהאדם מגיע אליה, תמיד קיימת האפשרות לעלות לדרגה גבוהה עוד יותר. כלומר, אפילו הארה מוחלטת לכאורה עדיין יכולה להתפתח לעומק ... מכיוון שהמציאות האמיתית אינסופית ולא מוגבלת בשום צורה. האם אפשרי להיות באמת מאושר אחרי ההארה? אליעד מסביר שכאשר אדם מגיע להארה אמיתית, הוא נמצא במצב שבו אין שום אפשרות ...
איך להגיע להתעוררות רוחנית? איך להתעורר רוחנית? איך להפוך להיות אלוהים? איך לצאת מהשכל? איך להגיע להארה רוחנית? הארה רוחנית אקראית, הארה רוחנית סיבתית, הארה רוחנית קורית מעצמה, איך להירדם? לשנות תודעה
איך להגיע להתעוררות רוחנית? איך להתעורר רוחנית? איך להפוך להיות אלוהים? איך לצאת מהשכל? איך להגיע להארה רוחנית? הארה רוחנית אקראית, הארה רוחנית סיבתית, הארה רוחנית קורית מעצמה, איך להירדם? לשנות תודעה
... אלוהים? איך לצאת מהשכל? איך להגיע להארה רוחנית? הארה רוחנית אקראית, הארה רוחנית סיבתית, הארה רוחנית קורית מעצמה, איך להירדם? לשנות תודעה איך מתרחשת התעוררות רוחנית בפועל? אליעד כהן מסביר באופן מפורט את התהליך וההיגיון של התעוררות רוחנית, הארה רוחנית והתעוררות מתודעת האדם הרגילה אל מצב של מודעות גבוהה יותר. השיחה מתחילה בדוגמה פשוטה: הרגע שבו אדם נרדם או מתעורר. אליעד מדגיש את העובדה שהרגע שבו אדם עובר ממצב ... שהכיבוי יתרחש מעצמו באופן טבעי. מה זה הארה רוחנית סיבתית ומהי הארה רוחנית אקראית? אליעד מבחין בין הארה רוחנית אקראית לסיבתית. הארה רוחנית אקראית מתרחשת כביכול סתם כך, בלי שאדם מתכנן או יוצר תנאים מיוחדים עבורה. דוגמה לכך היא מצב שבו פתאום האדם מתעורר מבלי שהתכוון לכך מראש. הארה רוחנית סיבתית, לעומת זאת, היא תהליך שבו האדם יוצר תנאים ספציפיים שיובילו אותו להארה. למרות זאת, גם אם התהליך נראה סיבתי, עדיין יש בו אלמנט של אקראיות, כי ההתעוררות עצמה מתרחשת מאליה ולא מתוקף החלטה. מהן הדרכים המעשיות ליצור תנאים להתעוררות רוחנית? הדרך ... איך להגיע להתעוררות רוחנית? מה זה הארה רוחנית אקראית? איך להפוך להיות אלוהים? איך לצאת מהשכל? איך לשנות תודעה? ...
האם חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים? החיזור אחרי האושר כחיזור אחרי בחורה, מאמץ בדרך אל האושר המוחלט, האם הארה קורית באופן אקראי או רק עם מאמץ? סוגים של מאמץ בדרך אל השלמות, הארה אקראית, הארה סיבתית
האם חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים? החיזור אחרי האושר כחיזור אחרי בחורה, מאמץ בדרך אל האושר המוחלט, האם הארה קורית באופן אקראי או רק עם מאמץ? סוגים של מאמץ בדרך אל השלמות, הארה אקראית, הארה סיבתית
... אחרי בחורה, מאמץ בדרך אל האושר המוחלט, האם הארה קורית באופן אקראי או רק עם מאמץ? סוגים של מאמץ בדרך אל השלמות, הארה אקראית, הארה סיבתית האם חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים? אליעד כהן דן בשאלה המרכזית: האם חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים ולהגיע להארה ולשלמות מוחלטת? הוא מתחיל בדימוי חשוב: החיפוש אחרי האושר דומה לחיזור אחרי בחורה. כמו שבחורה יכולה לרצות שתחזר אחריה, אבל לא ברמה אובססיבית מדי, כך גם האושר מחייב ... שיש שתי תפיסות מרכזיות לגבי האושר המוחלט והארה רוחנית: גישה אקראית - הגורסת שהאושר הוא מקרי לחלוטין ואינו תלוי בשום פעולה ספציפית. בדומה לכך, הוא נותן דוגמה של מים שנמצאים על הרצפה בלי סיבה, כאילו הופיעו ... בפחות מרגע? אליעד כהן מסביר את הרעיון של הארה בפחות מרגע. הכוונה אינה לזמן פיזי אלא להבנה שאחרי שהגעת להארה, פתאום מתברר לך שזה תמיד היה קיים. לכן זה פחות מרגע, כי ההבנה שהיית כל הזמן במצב שלם ומואר אינה דורשת מעבר זמן - זהו משהו שקורה מעבר לזמן ולמקום. הוא משתמש בדוגמה של רבי נחמן, שהסביר שתהליך ההגעה לשלמות הוא כמו לבעוט במוח שלך ולפרוץ את הגבולות שלו, מה ... אליעד כהן מסביר שהדרך אל האושר המוחלט וההארה היא פרדוקסלית. אתה חייב להתאמץ כאילו הכל תלוי בך, אבל גם לזכור ששום דבר לא באמת תלוי בך ושלא מגיע לך כלום. רק כאשר תפעל באופן מאוזן מתוך שתי ההבנות הללו, תוכל להתקדם בצורה נכונה לעבר האושר, השלמות וההארה המוחלטת. האם אפשר להגיע להארה בלי מאמץ? מה זה הארה אקראית? איך לצאת מגבולות ההיגיון? האם האושר תלוי במאמץ שלי? למה משה לא נכנס לארץ? האם חייבים להתאמץ בשביל אושר? מה משמעות רצוא ושוב? רצוא ושוב, לבעוט בכתר, השגת ... להתאמץ כדי להיות מאושר? האם אפשרי להגיע להארה רוחנית בצורה אקראית? מה צריך לעשות כדי להגיע לשלמות? למה משה רבנו לא נכנס לארץ? מתנת חינם, הגיעו מים עד נפש, קריעת ים סוף, להתאמץ מאה אחוז, ללכת עד הסוף, ...
הילה אנרגטית, איך לזהות הארה רוחנית? ראיית הילות, קריאת הילות, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? מודעות עצמית, חיפוש רוחני, מהי שלמות אמיתית? מהו אושר אמיתי?
הילה אנרגטית, איך לזהות הארה רוחנית? ראיית הילות, קריאת הילות, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? מודעות עצמית, חיפוש רוחני, מהי שלמות אמיתית? מהו אושר אמיתי?
... אנרגטית, איך לזהות הארה רוחנית? ראיית הילות, קריאת הילות, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? מודעות עצמית, חיפוש רוחני, מהי שלמות אמיתית? מהו אושר אמיתי? מהי הארה רוחנית ואיך אפשר לזהות אותה? בהרצאה זו, אליעד עוסק בשאלה מהי הארה רוחנית, כיצד ניתן לזהות אותה, ובמה שונה ההארה ממדדים חיצוניים או רגשות כמו שמחה, עצב, או פחד. נושאים נוספים שנדונים בהרצאה הם הילה אנרגטית, ראיית הילות, קריאת הילות, ומיהו המורה הרוחני המואר. אליעד מתחיל את דבריו בכך שהוא מבהיר שאי אפשר למדוד הארה בצורה מדויקת באמצעות כלים מדעיים או טכנולוגיים, שכן לא ניתן לדעת באופן מוחלט מהי הארה באמת. הוא מציין כי קיימים כיום מכשירים שיכולים למדוד תופעות פיזיקליות כמו גלי מוח או הילות אנרגטיות, אך הוא שואל האם מדובר בהכרח במדד להארה רוחנית. האם ניתן למדוד הארה רוחנית באמצעות מדדים פיזיקליים? הדיון ממשיך בשאלה האם מדידות פיזיקליות של תופעות כמו הילות יכולות להעיד על הארה רוחנית. אליעד טוען שאין בהן בהכרח קשר ישיר להארה. הוא מציין כי אדם עשוי להיראות מואר או בעל הילה חיצונית, אך לא בהכרח הוא נמצא בהארה רוחנית. כדי להבין זאת, הוא מציין דוגמאות כמו אדם שיכול להרגיש שמח או עצוב, אך זה לא בהכרח מעיד על מצבו הרוחני. כמו כן, הוא מציין שגם אדם שמח לא בהכרח נמצא בהארה, אלא ייתכן שהוא פשוט לא מודע לכך שהעולם הזה שקרי ומדמיין שזהו המצב האמיתי. האם המצב הרגשי שלנו יכול להעיד על הארה? אליעד מציין כי לא ניתן למדוד את ההארה על פי רגשות או מצבי רוח, כמו פחד, שמחה או דיכאון. הוא מסביר כי מישהו שעומד מול זאב ובורח, או מישהו שמפסיק לברוח, לא בהכרח מעיד על מצב של הארה רוחנית. המהות של ההארה, לדבריו, קשורה לאופן שבו אדם תופס את המציאות - לאו דווקא למה שהוא מרגיש באותו רגע. האדם המואר לא בהכרח שומר על מצב רגשי מסוים, אלא יש לו תפיסה פנימית של שלמות. האם הארה היא מצב פנימי או חיצוני? ההרצאה מעמיקה בשאלה האם ההארה קשורה למציאות החיצונית או הפנימית של האדם. אליעד מציין כי מואר הוא מצב פנימי, תפיסתי. מואר לא בהכרח יראה מלאכים או יעשה פעולות חיצוניות ... אלא השינוי הוא פנימי - תפיסת המציאות שלו משתנה. תופעות חיצוניות כמו ריפוי חולים או התקפות שמתפוגגות לא מעידות בהכרח על הארה. הוא מדגיש את ההבחנה בין מה שקורה בפנים לבין מה שקורה בחוץ, וההארה היא קשורה לתפיסת העצמיות והעולם, לא למעשים ... אדם לא בורח מהחיים או מהאתגרים שלהם. כל עוד אדם בורח מהמציאות, הוא לא יכול להגיע לשלמות אמיתית. הוא מסביר כי אדם שנמצא בהארה לא בורח מהמציאות, אלא מקבל אותה כפי שהיא. אושר ... מרגיש שלם עם עצמו, הוא לא זקוק לשום אישור חיצוני או לתוצאה חיצונית כלשהי על מנת להיות מאושר. כיצד ניתן לזהות מורה רוחני מואר? אליעד מציין כי אדם שנמצא בהארה יש לו את היכולת לזהות את עצמו באחרים. הוא מסביר ...
הארה / להאיר כמו השמש - מהי הארה? איך יכול האדם להאיר כמו השמש?
הארה להאיר כמו השמש - מהי הארה? איך יכול האדם להאיר כמו השמש? הארה (מלשון אור) משמעותה היא כאשר האדם מוצא את האור, דהיינו, כאשר משהו פתאום מאיר לאדם את צורת ההסתכלות שלו על החיים, ועל ידי זה האדם חווה שלמות ואושר. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי יש המון סוגים של הארה. כאשר האדם מחפש משהו והוא מוצא אותו, הרי שזה סוג של הארה. כאשר האדם מנסה לעשות איזה משהו, ופתאום הוא מגלה דרך חדשה יעילה יותר להשיג את המטרה שלו, הרי שזה סוג של הארה. ובעקרון ניתן לומר, כי בכל פעם שמתגלה לאדם שכל חדש, דהיינו, בכל פעם שהאדם מגיע לתובנה חדשה כלשהי, הרי שזה סוג של הארה. ויש 2 סוגים של הארה. יש הארה שבה האדם נהנה מהאור של השמש, ויש הארה שבה האדם הופך להיות השמש עצמה. ונסביר: כל ההארות שבעולם, יש להן שורש, שהוא השכל הכללי שממנו נוצרים כל השכלים שבעולם. כי כל שכל ושכל שיש בעולם וכל מחשבה ומחשבה שיש בעולם, יש להם איזה שורש כלשהו וסיבה כלשהי ... מתקרב יותר אל השכל שיש בכל דבר, דהיינו, ככל שהאדם מבין טוב יותר את המציאות שבה הוא חי, כך הוא מתקרב יותר אל השכל הראשון שהוא האור והשמש, וכך הוא מתקרב יותר אל ההארה. וכל זמן שהאדם לא מגיע אל השכל הראשון, הרי שהוא רק מתחמם מהשמש ומהשכל הראשון, אך הוא עדיין רחוק ממנו וצריך להתקרב אליו. אך כאשר האדם מגיע אל השכל הראשון של ... הוא בכל פעם הופך להיות שמש יותר ויותר חזקה, והוא יכול להאיר יותר ויותר. וכאשר האדם הופך להיות השמש עצמה, דהיינו, כאשר האדם מבין את כל המציאות, הרי שזו שלמות ההארה, כי אז האדם עצמו מתחיל להאיר בשכל שלו, על סביבתו. כי אל השמש אי אפשר להתקרב, מאחר שהיא שורפת את כל מה שמתקרב אליה. אך כן אפשר ליהנות מהאור שלה, על ידי צמצום ... להכיל בתוכו את השכל הזה. וכל מי שמתקרב אל השמש הזאת הוא עלול להינזק... אך מי שבכל זאת מוצא את הדרך להגיע אל השמש והופך להיות השמש עצמה, הוא יכול עכשיו להאיר את האור של השמש לאחרים. ואיך? באמצעות צמצומים שונים. כי את השכל עצמו של השמש, אי אפשר לומר, מאחר שהוא גדול מידי ומאחר שהאדם לא מסוגל להכיל בתוכו את האור של השמש, שהוא השכל הגדול ביותר. והחכם שזוכה להיות השמש עצמה, דהיינו, שהוא רואה את המציאות כפי מה שהיא באמת, הוא יודע לצמצם את האור של השמש לחלקים קטנים ולתת לאדם ליהנות מהאור של השמש כפי יכולתו. כי כל השאלות שיש לאדם, הן בחינת חושך, שהאדם לא מוצא את דרכו ולא יודע את התשובה ואת הפתרון. ... שכל הדברים קורים לפיו, והוא הרי הסיבה של כל הסיבות. אך האדם שלא מסתכל על השכל הזה, הוא עושה לעצמו חושך. כי אילו ידע האדם את השכל של המציאות, הרי שהוא היה רואה את האור שיש בכל דבר, דהיינו, את הטוב שיש בכל דבר, ועל ידי זה הוא תמיד היה מרגיש טוב יותר. אך האדם שלא חושב בצורה נכונה, הוא מסתיר מעצמו את אור השכל של השמש, ועל ידי זה הוא לא מבין את המציאות, והוא מרגיש רע וכולי. ואיך יכול האדם להתקרב אל האור של השמש? תשובה: על ידי זה שהוא לומד את העצות של החכם האמיתי ומתבונן בהן. כי בכל עצה שאותה נותן החכם, תמיד יש בה חלק כלשהו של השכל של המציאות כולה, שהיא השמש ... רק למקרה מסוים. אך השכל שהחכם האמיתי נותן לאדם בעצות שלו, השכל הזה טוב עבור כל הדברים שבעולם, והוא יעזור לאדם להגיע אל השלמות הסופית שלו. ואם נחזור לעניין ההארה, נראה כי הארה שלמה, היא כאשר האדם הופך להיות השמש עצמה, דהיינו, כאשר הוא מבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שזה השכל הראשון של כל השכלים שבעולם, ואז האדם עצמו מתחיל להאיר בעצמו כמו השמש. וההארה הזאת באה בבת אחת, אך לא מגיעים אליה בבת אחת. כי במציאות יש שני מצבים, או שהאדם הוא השמש עצמה או שלא. אך כדי להיות השמש עצמה, לשם כך על האדם לעבור תהליך שלא קורה בבת אחת. זא, הארה קורת בבת אחת. אך כדי להגיע להארה שקורת בבת אחת, לשם כך צריך האדם לעבור את כל הדרך. וככל שהאדם לומד טוב יותר את העצות של החכם האמיתי, וככל שהאדם מתבונן טוב יותר על השכל שיש בעצות של החכם האמיתי, על ידי זה האדם מתקרב אל האור של השמש. כי בוודאי שיש אפשרות להכיל גם את האור של השמש כולו. אלא שהיכולת השכלית של האדם, לא מספיק חזקה כדי לאפשר לו להכיל בתוכו את השכל של כל המציאות. וככל שהאדם מתבונן טוב יותר על השכל שיש בכל דבר וכולי, על ידי זה האדם מרחיב ומגדיל את היכולת השכלית שלו, עד שבסופו של דבר האדם עצמו גם הוא יזכה להארה שלמה, ויזכה להאיר בעצמו... ...
איך לזהות מורה רוחני מואר? לזהות אדם מאושר, איך לזהות הארה רוחנית? מהי הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? הדרך להארה רוחנית, להפוך מחויב לאפשרי, תורת ההיפוכים, גמישות מחשבתית
איך לזהות מורה רוחני מואר? לזהות אדם מאושר, איך לזהות הארה רוחנית? מהי הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? הדרך להארה רוחנית, להפוך מחויב לאפשרי, תורת ההיפוכים, גמישות מחשבתית
... לזהות מורה רוחני מואר? לזהות אדם מאושר, איך לזהות הארה רוחנית? מהי הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? הדרך להארה רוחנית, להפוך מחויב לאפשרי, תורת ההיפוכים, גמישות מחשבתית איך אפשר לזהות מורה רוחני מואר באמת? אליעד כהן מסביר את הנושא של זיהוי מורה רוחני מואר באמצעות הבנת המושג הארה רוחנית, ומדגיש שהדרך לזהות זאת קשורה ליכולת של האדם להפוך מחויב לאפשרי, ולהתייחס למציאות כמשחק גמיש לחלוטין. בהרצאה זו, אליעד מסביר באריכות את המהות של הארה רוחנית ואת הדרך לזהותה, ונותן דוגמאות רבות והסברים מפורטים כדי לעזור להבין לעומק את הנושא. למה קשה לזהות אדם שהגיע להארה רוחנית? אליעד מסביר שקשה מאוד לזהות אדם מואר, משום שאדם שבאמת נמצא בהארה רוחנית מתייחס למציאות בצורה שאינה מקובעת ואינה מחויבת. צדיק או אדם מואר באמת, לפי ההסבר, אינו מזוהה על פי התנהגות חיצונית מסוימת. אם אדם באמת ייצמד אך ורק לאמת המוחלטת באופן מוחלט ומוחלט בלבד, הוא לא יוכל לפעול, כי פעולה בעולם מחייבת מידה של משחק ומידה של גמישות. לכן, אדם מואר חייב להשתתף במשחק החיים במידה מסוימת של העמדת פנים או משחק, וזו הסיבה שקשה לזהות אותו לפי פעולותיו החיצוניות בלבד. מהי השיטה הוודאית לזיהוי הארה רוחנית לפי אליעד? לפי אליעד, השיטה הטובה ביותר לזיהוי אדם מואר היא לבדוק עד כמה הוא יכול לחשוב בו - זמנית על דבר והיפוכו. הוא מדגיש שהיכולת הזו, של לחשוב על רעיון וגם על ההפך שלו, ובמיוחד לחשוב על היפוך ההיפוך של הרעיון, ... בלבד. מי שלא יכול לעשות זאת, מי שלא מצליח לחשוב על ההיפך של הדברים שהוא מאמין בהם, מתייחס אל הדברים כאל אובייקטיביים ומחויבים, ולכן אינו נמצא בהארה אמיתית. לדוגמה, אם מישהו אומר שהוא רוצה מאוד דבר מסוים, הדרך היחידה להוכיח שהוא לא מחויב לרצון הזה ושהוא אכן מתייחס לחיים כמשחק אפשרי, היא לראות אם הוא מסוגל לרצות באותה מידה את ההפך הגמור של הדבר שהוא רוצה. כלומר, אדם שיכול בו - זמנית לרצות משהו וגם להיות שלם עם כך שההפך יקרה - הוא כנראה מואר, או לפחות קרוב לכך. איך ניתן לבדוק את הגמישות המחשבתית של האדם? אליעד מציע לבדוק את הגמישות של האדם על ידי הצגת רעיונות שונים ולראות כיצד הוא מגיב להיפוך של ... לעשות זאת מהר יותר, מדויק יותר וקל יותר, כך גדל הסיכוי שהוא באמת מתייחס למציאות בצורה גמישה ולא מחויבת, ומכאן שיש סיכוי גבוה יותר שהוא אכן הגיע להארה רוחנית. לדבריו, אם אדם מתקשה להסביר או לחשוב על ההפכים של הדברים שהוא מאמין בהם, זה סימן לכך שהוא מקובע בתפיסתו ושרעיונותיו מחויבים מבחינתו. לעומת זאת, אדם שמצליח לתפוס את הרעיונות בצורה סובייקטיבית ולא אובייקטיבית, הוא ככל הנראה מתייחס לחיים כאל משחק גמיש ואפשרי, ולכן סביר שהוא מואר יותר מאחרים. מהו ההבדל בין תפיסה מחויבת לתפיסה אפשרית של החיים? אליעד מסביר שתפיסה מחויבת של המציאות משמעותה שאדם רואה דברים כאילו הם חייבים להיות דווקא כך ... לקבל את כל האפשרויות באופן שווה. מי שרואה את המציאות כאפשרית בלבד מתייחס אליה כמו אל משחק שבו שום דבר אינו מוחלט ואינו סופי. ככל שאדם יותר מואר, כך תפיסת המציאות שלו גמישה יותר והוא מסוגל לקבל כל מצב ולהתייחס אליו באופן שווה. תפיסה זו מתבטאת בכך שהוא יכול להבין ולראות את ההפכים של כל טענה, וכל רצון שיש לו אינו מוחלט, אלא אפשרות אחת מבין רבות. למה אי אפשר למדוד הארה רוחנית רק לפי פעולות חיצוניות? אליעד מבהיר שלא ניתן למדוד הארה רוחנית לפי ההתנהגות החיצונית של האדם, משום שהתנהגות חיצונית תמיד קשורה למשחק כלשהו בעולם. אדם מואר, אם ירצה לפעול בעולם, חייב לשחק משחק מסוים - אפילו אם הוא מודע לכך שמדובר במשחק. לכן, המדידה האמיתית והפנימית של הארה רוחנית קשורה אך ורק ליכולת התפיסה הגמישה שלו, ולא לפי איך שהוא פועל מבחוץ. לדוגמה, אם אדם כלשהו מתעקש על עמדה מסוימת, אי אפשר לדעת אם הוא באמת מאמין בזה ... להחליף עמדות בקלות ובטבעיות, להציג את ההפך של העמדה שלו, ובכך להבין שהוא אינו מחויב באמת למה שהוא מציג. איך אדם יכול לדעת על עצמו שהוא בדרך להארה רוחנית? אליעד מציין כי אדם יכול לבדוק את עצמו ולראות אם הוא מתקדם לעבר ההארה הרוחנית לפי אותה השיטה בדיוק. ככל שהוא מסוגל להפוך רעיונות, רצונות ותפיסות בקלות רבה יותר ולראות כל דבר גם כהיפוך שלו, הוא כנראה מתקדם בכיוון הנכון. אם ... אליעד כהן מדגיש שהיכולת לתפוס את החיים כמשחק ולא כמחויבות, והיכולת להביא היפוכים לרעיונות ולרצונות, היא האינדיקציה הטובה ביותר לזיהוי מורה רוחני מואר. איך לזהות אדם מואר? מהי הארה רוחנית? איך להגיע ל
הארה רוחנית, התעוררות רוחנית, רוצה להגיע להארה, מה באמת אתה רוצה, רצון רוחני, להיות אותנטי, לומר את האמת, חיפוש רוחני, דרך רוחנית, מהי הארה רוחנית, להרגיש חופשי
הארה רוחנית, התעוררות רוחנית, רוצה להגיע להארה, מה באמת אתה רוצה, רצון רוחני, להיות אותנטי, לומר את האמת, חיפוש רוחני, דרך רוחנית, מהי הארה רוחנית, להרגיש חופשי
הארה רוחנית, התעוררות רוחנית, רוצה להגיע להארה, מה באמת אתה רוצה, רצון רוחני, להיות אותנטי, לומר את האמת, חיפוש רוחני, דרך רוחנית, מהי הארה רוחנית, להרגיש חופשי למה אתה באמת רוצה להגיע להארה רוחנית? אליעד מסביר בתחילת השיחה שאנשים רבים מביעים רצון להגיע להארה רוחנית, אך אינם יודעים ... מה הם באמת מחפשים. הוא מדגיש שהבעיה היא לא ברצון להגיע להארה עצמה, אלא בחוסר הבהירות לגבי מה ... חושבים שיש להם רצון מרכזי כמו לדעת שאני אלוהים או להגיע להארה, אבל בפועל הם מתנהגים אחרת ... באמת יודע וחווה. לדבריו, רוב האנשים משתמשים במונחים כמו הארה רוחנית, אלוהים או חופש ... בשפת האמת, מתוך החוויה האישית שלו בלבד. למה בעצם אתה רוצה הארה רוחנית? כאן אליעד ממשיך ... מאמץ מיותר בגלל שאיבד את הפוקוס מהרצון המקורי שלו. מהי באמת הארה רוחנית, לפי אליעד? אליעד מבהיר כי הארה רוחנית היא למעשה שם קוד ... כי מי שלא מבין באמת מה הרצון שלו, לא יוכל לעולם לדעת מהי הארה רוחנית או להגיע אליה. לסיכום, אליעד מבהיר שהמפתח להגעה לאמת ולהארה הוא האותנטיות המוחלטת והיכולת ... ללא שימוש במילים או מושגים לא ברורים שאחרים לימדו אותך. מהי הארה רוחנית? איך להגיע להארה? איך לדעת מה אני באמת רוצה? מה ... לדייק ברצונות שלי? מה המשמעות של חופש מוחלט? מה הקשר בין הארה רוחנית לבין אלוהים? ...
מהי הארה רוחנית? מהי לא הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? מהו אושר אמיתי? למה קשה להיות מאושר? איך חושב אדם מאושר? איך לחשוב כדי להיות מאושר? מה לעשות כדי להיות מאושר?
מהי הארה רוחנית? מהי לא הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? מהו אושר אמיתי? למה קשה להיות מאושר? איך חושב אדם מאושר? איך לחשוב כדי להיות מאושר? מה לעשות כדי להיות מאושר?
... הארה רוחנית? מהי לא הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? מהו אושר אמיתי? למה קשה להיות ... איך לחשוב כדי להיות מאושר? מה לעשות כדי להיות מאושר? מהי הארה רוחנית ולמה קשה כל כך להשיג אותה? ... ההרצאה בכך שהוא מבהיר כי המושגים אושר אמיתי, שלמות אמיתית והארה רוחנית מתייחסים למעשה לאותו מצב. הוא ... לאבד את האושר, ולכן הוא לא באמת נמצא במצב של אושר אמיתי או הארה רוחנית. אליעד מדגיש שכדי להגיע להארה אמיתית, אדם צריך להגיע למצב שבו הוא כבר לא תלוי בחוויה כלשהי. איך מגיעים להארה רוחנית לפי אליעד כהן? אליעד מסביר שהארה רוחנית אמיתית פירושה שהאדם לא מנסה ... מנסה להרגיש טוב יותר, ולא פוחד להרגיש רע. הוא מדגיש שהמפתח להארה הוא להגיע למצב שבו אין משמעות לחוויה האישית ... ושכל שבא בלי הקדמות. אליעד מסביר שהשכל שבא בלי הקדמות, שהוא הארה אמיתית, הוא מצב שאינו זקוק לתחזוק מתמיד, כי הוא מתרחש מעצמו. מה הקשר בין אמירת אמת להארה רוחנית? אליעד מציין שהמפתח האמיתי להארה הוא לא לשקר לעצמך. אם האדם לא משקר לעצמו, ... למאבק פנימי ולסבל נוסף. כאשר האדם מפסיק לשקר לעצמו, המצב של הארה רוחנית מתרחש באופן טבעי ללא מאמץ. למה ... לעצמו הבנתי שאני לא יודע כלום, זו עדיין הבנה שכלית, וזו לא הארה אמיתית. חוויית הכלום במצב כזה היא מלאכותית, שכן היא נשענת על הבנה ולא מגיעה מעצמה. כדי להגיע באמת למצב של הארה, האדם צריך באמת ובתמים לא לדעת כלום, בלי ... בסיכומו של דבר, אליעד כהן מדגיש שהדרך היחידה והאמיתית להגיע להארה רוחנית, לאושר אמיתי ולשלמות היא להפסיק לנסות לשנות את המציאות הפנימית. הוא חוזר ומסביר שההארה האמיתית מתרחשת רק כשהאדם מפסיק להיאבק ... אחר. רק במצב כזה, כאשר אין שום אחיזה ושום ניסיון, האדם יחווה הארה רוחנית ואושר אמיתי מעצמם. איך להגיע להארה רוחנית? מהו אושר אמיתי? איך להיות ...
איך לשחזר תחושה עילאית? איך לשחזר הרגשה? איך לשחזר תחושה? איך לשחזר התנוצצות רוחנית? איך לחזור לעבר? איך לשחזר תחושה טובה שנעלמה? איך לשחזר הארה רוחנית? נוסטלגיה, איך להפסיק להתגעגע לעבר? איך לשחזר רגע של הארה רוחנית? שחזור תחושה
... איך לחזור לעבר? איך לשחזר תחושה טובה שנעלמה? איך לשחזר הארה רוחנית? נוסטלגיה, איך להפסיק להתגעגע לעבר? איך לשחזר רגע של הארה רוחנית? שחזור תחושה איך לשחזר תחושה ... רגע מיוחד. אנשים רבים חווים לעיתים תחושות עילאיות, רגעים של הארה רוחנית , תחושת אהבה עמוקה, או חוויות ... מנוסטלגיה חסרת תוחלת ומגעגועים לעבר. איך לשחזר רגע של הארה רוחנית? איך לחזור להיות מאושר? איך ... לחזור להרגיש רגש מהעבר, רגש שנעלם, תחושה שנעלמה, אושר שנעלם, הארה שנעלמה ...
שלמות / הארה רוחנית - מה קורה רגע אחד לפני שמגיעים אל הארה רוחנית ושלמות?
... הארה רוחנית - מה קורה רגע אחד לפני שמגיעים אל הארה רוחנית ושלמות? כפי שכבר ביארתי, כל הדברים שיש בעולם, יש בהם חיסרון כלשהו. כי כל דבר, הוא לא כל שאר הדברים. כי לכל דבר יש את ההגדרה שלו. וכל דבר שונה מכל שאר הדברים, ... האלו במקומות אחרים. וכאן נסביר, מה קורה לאדם רגע אחד לפני שהוא מגיע להארה אמיתית של אחדות עם המציאות. וכפי שכבר ביארתי, כל דבר יש בו חיסרון ויתרון. כי בכל דבר יש משהו שאין בכל שאר הדברים. ובכל דבר גם יש חיסרון של משהו שנמצא במקומות אחרים, אבל לא ... יש לו את השלמות. וכאשר האדם מרגיש את האחדות עם המציאות, אז הוא מרגיש סוג של הארה רוחנית. כי האדם כל חייו רגיל לרצות ולרצות. ואין לאדם מנוחה מהרצון העצמי שלו, גם לא לרגע אחד. וכאשר הרצון של האדם מתאחד עם המציאות, דהיינו, כאשר האדם רוצה את המציאות כפי ... האדם רוצה את המציאות כפי מה שהיא, אז הרצון שלו נעלם, והוא מרגיש סוג של הארה רוחנית וכולי. אלא, שכל הדברים האלו קורים לפני שהאדם מגיע אל השלמות! כי השלמות היא משהו אחר! ולפני שהאדם מגיע אל השלמות, אז הוא מרגיש אהבה אין סופית למציאות, ואז הרצון ... יותר את הנפרדות ואת השונות של המציאות. כי השלמות היא החיבור של ההפכים. וההארה האמיתית של האדם, היא גדלה כל הזמן. כי אחרי שפעם אחת מבינים את עניין האחדות בשלמות, עכשיו האדם מסוגל להכיל בתוכו את ההפכים, ועכשיו האדם מסוגל גם להיות עם רצון עצמי וישות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מדעי המוח, חקר המוח האנושי, איך להיות מאושר באמת? איך עובד המוח האנושי? השכל של אלוהים, הסיפור של אליעד כהן, מדיטציה, מודעות עצמית, עיצוב מוצר, איך להגיע להארה רוחנית אמיתית?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הארה אלוהית - להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הארה, מורה רוחני מואר, הארה רוחנית, הארה פנימית, איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...

הארה ושקט נפשי אמיתי - הספר על: מורה רוחני מואר, הארה, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון ועוד...

הארה אהבה והצלחה בחיים - הספר על: מורה רוחני מואר, איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Enlightenment.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי רוחני, הדרכה רוחנית, התעוררות רוחנית בנושאי הארה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Enlightenment.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות - עכשיו 23_06_2025 השעה 22:56:39 - wesi23